19.04.2024

رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌های این کشور از حمله اسرائیل به ایران خبر دادند

۰۶:۴۱

رادیوفردا: تسنیم گزارش‌ها درباره «حمله موشکی به اصفهان» را نادرست خواند

خبرگزاری تسنیم، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران، گزارش‌ها درباره وقوع «انفجار بزرگ» و حمله موشکی منتسب به اسرائیل را نادرست خواند و به نقل از «منابع آگاه» نوشت که «هیچ گزارشی» درباره «انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان» تایید نشده است.

این خبرگزاری سپس عنوان کرد که پدافند هوایی ایران «با توجه به سطح بالای حساسیت»، «شلیک‌هایی را در اطراف پایگاه هوایی اصفهان انجام داده اما تا این لحظه صرفاً احتمال موضوع ریزپرنده مطرح است، اگر چه این موضوع نیز قطعی نشده است».

۰۶:۳۴

رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌های این کشوراز حمله اسرائیل به ایرانی خبر دادند

یک مقام آمریکایی در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان اظهار داشت که اسرائیل حمله‌ای به داخل ایران انجام داده است. این مقام که نامش فاش نشده، تاکید کرد، آنچه هدف قرار گرفته، تاسیسات هسته‌ای نیست.

پیشتر هم مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه‌های ای‌بی‌سی و سی‌بی‌اس از حمله اسرائیل به ایران خبر دادند. هنوز جزییات این حمله مشخص نیست.

۰۶:۳۱

خبرگزاری فارس: صدای انفجار در تبریز ناشی از شلیک پدافند هوایی ایران بوده است

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، گزارش داد که صدای انفجار در شهر تبریز ناشی از شلیک پدافند هوایی ایران بوده و هیچ انفجاری در این شهر رخ نداده است.

این گزارش می‌گوید که صبح جمعه برخی منابع محلی از شنیده شدن صدایی شبیه صدای انفجار در جنوب غرب شهر تبریز خبر داده‌اند.، اما «بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد هیچ‌گونه انفجاری در تبریز رخ نداده است و پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک اقدام به شلیک کرده است».

به نوشته فارس، این پدافند مشرف به شهر تبریز و در فاصله حدود دو تا سه کیلومتری از پالایشگاه و پتروشیمی تبریز قرار دارد.

۰۶:۱۹

مارگارت برنان، گزارشگر ارشد شبکه خبری سی‌بی‌اس، گزارش داد که دو مقام دولت ایالات متحده در گفت‌وگو با این شبکه خبری تایید کرده‌اند که اسرائیل با حمله‌ای موشکی ایران را مورد هدف قرار داده است. این گزارش اما جزییات بیشتری به دست نمی‌دهد.

پروازهای تهران، اصفهان و شیراز تعلیق شد

شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران بامداد جمعه اعلام کرد فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، شیراز و فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور به حالت تعلیق درآمده‌اند و« فعلا پروازها در این فرودگاه‌ها به دلیل حفظ ایمنی پروازها با تاخیر مواجه هستند.»

طبق این گزارش، پروازهای فرودگاه خمینی تهران تا ۱۰:۳۰ صبح لغو شد

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران، از فعال شدن پدافند هوایی در آسمان چند استان ایران خبر داده است.

۰۵:۵۶

به دنبال گزارش‌ها در خصوص شنیده شدن صدای انفجار در شمال اصفهان، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ایران گزارش داد که پدافند هوایی در شهر اصفهان فعال شده است.

وب سایت «انتخاب» نیز ازفعال شدن پدافند هوایی در آسمان چند استان ایران خبر داده است.

۰۵:۴۸

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به دنبال انتشار گزارش‌های تاییدنشده از وقوع انفجار در اصفهان گفت که چندین پرواز در آسمان ایران مسیر خود را تغییر داده‌اند.

همچنین خبرگزاری مهر نوشت که پروازهای تهران، اصفهان و شیراز به حالت تعلیق درآمده‌اند.

۰۵:۴۳

بهای نفت بیش از ۳ درصد افزایش یافت

بهای قیمت نفت در بازارهای آسیایی به دنبال انتشار گزارش‌های تاییدنشده درباره وقوع انفجارهایی در ایران، سوریه و عراق، صبح جمعه بیش از ۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با ۳.۶۶ درصد افزایش به مبلغ ۸۵.۷۶ دلار رسید و بهای نفت برنت نیز افزایشی ۳.۴۴ درصدی را تجربه کرد و تا ۹۰.۱۱ دلار اوج گرفت.

۰۵:۲۶

دقایقی پس از انتشار ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی که به گفته کاربران، گویای شلیک‌های پدافند هوایی ایران در اصفهان است، یک مقام دولت ایالات متحده در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی تایید کرد که اسرائیل ایران را هدف حمله موشکی قرار داده است.

همزمان خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، گزارش داد که صدای انفجار در شهر قهجاورستان، واقع در شمال شرق اصفهان، شنیده است.

این کزارش می‌گوید که هنوز علت صدای انفجار مشخص نیست، اما شهر قهجاورستان در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates