17.07.2013

افشای هویت گروه «پرتو» وابسته به مصباح یزدی از سوی کمیته بررسی وقایع ۲۲ بهمن قم

دیگربان: هویت گروهی به نام «پرتو» در شهر قم وابسته به موسسه «امام خمینی» که از سوی محمدتقی مصباح یزدی اداره می‌شود در گزارش مجلس از وقایع ۲۲ بهمن این شهر فاش شد.

جواد کریمی قدوسی٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس برای نخستین‌بار نام این گروه را روز چهارشنبه (۲۶ تیر) در جمع خبرنگاران اعلام کرده است.

آقای کریمی قدوسی گفته اعضای کمیته حقیقت‌یاب حوادث ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۱ قم به نقل از مراجع تقلید گفته‌اند تا این گروه در قم «ریشه‌کن» نشود٬ این شهر روی آرامش نخواهد دید.

این نماینده مجلس با این حال اضافه کرده که «روح گزارش کمیته بررسی حادثه قم به دنبال متهم کردن نهادهای انقلابی است.»

وی افزوده این گزارش «نهادهای انقلابی که تمامی عمرشان را برای امنیت و پاسداری از انقلاب صرف کرده‌اند را به عنوان پشتوانه آشوبگران معرفی کرده است.»

کریمی قدوسی هیچ نامی از این «نهاد انقلابی» نبرده و گفته که «ما این گزارش را به نفع آرامش فعلی کشور نمی‌دانیم و حتی این گزارش را به نفع آقای لاریجانی نمی‌دانیم.»

۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۱ گروهی از حامیان محمدتقی مصباح یزدی با حمله به محل سخنرانی علی لاریجانی در قم علیه وی شعار‌های تندی سر داده و مانع از ادامه سخنرانی وی شدند.

آن‌طور که گفته شده در گزارش ۶۰۰ صفحه‌ای کمیته حقیقت‌یاب مجلس به نام سه مقام ذی‌نفوذ در جریان این حمله نیز اشاره شده است.

کریمی قدوسی که یکی از مخالفان سرسخت علاء‌الدین بروجردی٬ رئیس کمیسیون امنیت ملی است٬ محتوای کمیته ماموریت یافته از سوی این کمیسیون را جهت‌دار خوانده است.

وی افزوده که «کمیته بررسی حادثه قم با گزارش خود به دنبال نوعی اختلاف بین علما، مراجع تقلید و نیروهای ارزشی با بصیرت و انقلابی کشور است.»

آن‌طور که آقای بروجردی گفته نسخه‌ای از گزارش این کمیته در اختیار دفتر علی خامنه‌ای قرار گرفته است و کشمکش‌ها در خصوص قرائت علنی نتیجه این گزارش در مجلس همچنان ادامه دارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates