11.06.2024

یک پهپاد اسرائیلی در حریم هوایی لبنان هدف قرار گرفت

رادیوفردا: در ادامه تنش میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل، این گروه مورد حمایت تهران اعلام کرد که پدافند هوایی این گروه یک پهپاد تهاجمی اسرائیل را بر فراز جنوب لبنان سرنگون کرده است.

در واکنش به این خبر، ارتش اسرائیل نیز روز دوشنبه ۲۱ خرداد با تأیید از دست دادن این پهپاد اعلام کرد که یک موشک زمین به هوا به سمت یک پهپاد نیروی هوایی اسرائیل که در حریم هوایی لبنان در حال «عملیات» بود پرتاب شد که در نتیجه این پهپاد آسیب دید و در خاک لبنان «سقوط» کرد.

این در حالی است که حزب‌الله که از حمایت مالی و نظامی ایران برخوردار در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند «هرمس ۹۰۰» که یک پهپاد شناسایی و تهاجمی ساخت اسرائیل است را هدف قرار داده است.

مرز اسرائیل و لبنان شاهد افزایش خصومت‌ها در هفته گذشته بوده است، به طوری که هم ارتش اسرائیل و هم حزب‌الله به مناطقی در خارج از نوار مرزی که تبادل آتش در آنجا متمرکز شده‌اند، حملاتی را صورت داده‌اند.

پیشتر حزب‌الله روز دوشنبه اعلام کرد که با «گروهی از پهپادها» به یک پایگاه نظامی اسرائیل در بلندی‌های جولان حمله کرده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که دو پهپاد را شناسایی کرده است که از لبنان به شمال اسرائیل رفته و در بخش شمالی بلندی‌های جولان سقوط کرده‌اند.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور دو ساختمان نظامی حزب‌الله و یک پایگاه را در مناطق «عطارون» و «عیتاالشعب» در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

درگیری بین حزب‌الله و اسرائیل که به موازات جنگ غزه در جریان است، در هفته‌های اخیر تشدید شده و نگرانی‌ها پیرامون رویارویی گسترده‌تر بین طرفین افزایش یافته است.

بنیامین نتانیاهو هفته گذشته در بازدید از اردوگاه نظامی «قهرمان» در مرزهای این کشور با لبنان گفت اسرائیل برای اقدام «بسیار قوی» در شمال آماده است.

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه گفت هر کس که فکر می‌کند می‌تواند به ما آسیب بزند و ما دست روی دست خواهیم گذاشت، اشتباه بزرگی کرده است.

این در حالی است که ایالات متحده نسبت به هرگونه درگیری میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل و احتمال دخالت تهران هشدار داده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates