16.07.2024

گسترش حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها؛ تنش میان ارتش آمریکا و حوثی‌های یمن بالا گرفت

صدای آمریکا: ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده از حمله حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی به دو کشتی تجاری در دریای سرخ و اقدام متقابل نیروهای آمریکا در انهدام پهپادهای این گروه شورشی در روز ۲۵ تیر خبر داد.

سنتکام اعلام کرد که شورشیان حوثی یمن در روز دوشنبه با استفاده از یک شناور سطحی بدون سرنشین (شهپاد) و دو قایق کوچک، حملات متعددی را علیه کشتی «ام‌تی بنتلی» در دریای سرخ انجام دادند.

براساس گزارش‌ها، این کشتی نفت‌کش که تحت پرچم پاناما و متعلق به اسرائیل روغن نباتی از روسیه به چین حمل می‌کرد، یک بار هم جداگانه با یک موشک بالستیک ضدکشتی که از منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شلیک شده بود، مورد هدف قرار گرفت.

به گزارش سنتکام، فعلا خسارت یا تلفاتی از این حمله گزارش نشده است.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده همچنین اعلام کرد نیروهای این گروه مورد حمایت حکومت ایران به‌طور جداگانه با یک شهپاد به یک نفتکش دیگر به نام «ام‌تی چیوز لیون» متعلق به جزایر مارشال حمله کردند که خساراتی به آن وارد شد، اما کشتی بدون درخواست کمک یا گزارش آسیب به مسیر خود ادامه داد.

به گزارش سنتکام نیروهای ارتش آمریکا در روز ۲۵ تیرماه در مقابل، پنج هواپیمای بدون سرنشین حوثی‌ها (پهپاد) را منهدم کردند که سه فروند آنها بر فراز دریای سرخ و دو فروند در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن هدف قرار گرفته شد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده این رفتار «بی‌ملاحظه» حوثی‌های مورد حمایت حکومت ایران را تهدیدی علیه ثبات منطقه و جان دریانوردان در سراسر دریای سرخ و خلیج عدن دانست و تاکید کرد به همکاری با متحدان خود ادامه خواهد داد تا توانایی‌های نظامی حوثی‌ها را کاهش دهد و آنها را پاسخگو کند.

شورشیان حوثی‌ یمن که تحت حمایت جمهوری اسلامی «جان اتباع کشورهای ثالث را که هیچ ارتباطی با درگیری‌های غزه ندارند، تهدید می‌کنند» مدعی هستند که این اقدامات در حمایت از فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates