24.07.2013

تسویه‌ حساب لاریجانی با سپاه٬ مصباح و جنتی

دیگربان: علی لاریجانی و فراکسیون «رهروان ولایت» پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ تسویه حساب با سپاه پاسداران٬ شورای نگهبان٬ محمدتقی مصباح یزدی و «جبهه پایداری» را آغاز کرده‌اند.

فراکسیون «رهروان ولایت» که زیر نظر علی لاریجانی در مجلس اداره می‌شود در نخستین گام خود مانع از ادامه حضور عباسعلی کدخدایی در شورای نگهبان شد که این اقدام فراکسیون یادشده با انتقاد و «گلایه» فراکسیون «اصول‌گرایان» و غلامعلی حداد عادل مواجه شده است.

اعضای این فراکسیون در شرایطی رای به حذف کدخدایی از شورای نگهبان دادند که وی در سال‌های اخیر برخورد‌های نامناسبی با گروهی از آنها داشت.

فراکسیون «رهروان ولایت» که به واسطه علی لاریجانی رابطه دوستانه‌ای نیز با اکبر هاشمی رفسنجانی دارد٬ با حذف کدخدایی واکنش معناداری به رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی از سوی این شورا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نشان داد.

این فراکسیون و علی لاریجانی در دومین گام خود تلاش‌ها برای قرائت گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس درباره وقایع ۲۲ بهمن سال گذشته قم را نیز آغاز کرده‌اند.

در این گزارش موسسه «امام خمینی»٬ گروه «پرتو» وابسته به محمدتقی مصباح یزدی و سپاه پاسداران به عنوان سه عامل اصلی این وقایع معرفی شده‌اند.

نمایندگان عضو فراکسیون «اصول‌گرایان» نیز که رابطه نزدیکی با مصباح یزدی و سپاه دارند هم نسبت قرائت علنی این گزارش هشدار داده‌اند.

در صورت انتشار علنی این گزارش٬ دومین گام لاریجانی و گروهی از نمایندگان مجلس در تسویه حساب با سپاه٬ مصباح یزدی و «جبهه پایداری» با موفقیت برداشته خواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates