24.07.2013

در نشست فراکسیون اصول‌گرایان مطرح شد: گلایه حداد عادل از لاریجانی در پی حذف کدخدایی

دیگربان: غلامعلی حداد عادل نزدیک‌ترین نماینده مجلس به علی خامنه‌ای از علی لاریجانی به خاطر رای نیاوردن عباسعلی کدخدایی در مجلس برای ادامه حضور در شورای نگهبان «گلایه» کرده است.

هادی حسینی یکی از نمایندگان مجلس این مطلب را به نقل از حداد عادل در گفتگو با خبرگزاری «تسنیم» بیان کرده است.

حسینی گفته آقای حداد عادل در جلسه فراکسیون اصول‌گرایان مجلس که روز سه‌شنبه (اول امرداد) برگزار شد٬ اعلام کرد به خاطر رای ندادن مجلس به کدخدایی٬ نزد لاریجانی «گله» کرده است.

آن‌طور که این نماینده مجلس گفته٬ آقای لاریجانی هم در واکنش به این انتقاد حداد عادل چنین اظهار کرده که «هیچ توافقی برای انتخاب نشدن کدخدایی میان فراکسیون رهروان ولایت نبوده است.»

عباسعلی کدخدایی هفته گذشته از سوی صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس معرفی شده بود که با مخالفت نمایندگان از ادامه حضور در این شورا بازماند.

حذف این عضو شورای نگهبان بازتاب‌های قابل توجهی در میان محافظه‌کاران داشته به طوری که گروهی از نمایندگان محافظه‌کار از این مسئله اظهار تاسف کرده‌اند.

یک هفته پس از حذف کدخدایی٬ گزارش‌هایی از نقش فراکسیون رهروان ولایت (که زیر نظر علی لاریجانی اداره می‌شود) در این تصمیم مجلس منتشر شده است.

آقای حسینی گفته گروهی از اعضای فراکسیون اصول‌گرایان (که زیر نظر غلامعلی حداد عادل اداره می‌شود) معتقدند فراکسیون «رهروان ولایت» در اقدامی سازمان یافته مانع از ادامه حضور کدخدایی از شورای نگهبان شده‌اند.

وی با رد این موضوع گفته که کدخدایی به خاطر «دفاع بدی» که از وی در مجلس شد و همچنین به خاطر نداشتن رابطه خوب با نمایندگان از ادامه حضور در شورای نگهبان بازمانده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates