30.08.2024

حمله جنگنده‌های اسرائیل به تعدادی از پرتابگرهای حزب‌الله در جنوب لبنان

صدای آمریکا: ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور، «تعدادی از پرتابگرهای گروه حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

ارتش اسرائیل در کانال تلگرامی خود با اشاره به این که پرتابگرها تهدیدی برای این کشور بودند، افزود که در نتیجه یکی از حملات موفقیت آمیز به پرتابگرها، چند راکت به سوی شمال اسرائیل شناسایی شد که یکی از آنها در یک منطقه باز سقوط کرد که در پی آن هیچ آسیبی گزارش نشده است.

بر اساس این گزارش، آژیرهای خطر در شمال اسرائیل به صدا درآمد ولی سایر راکت ها وارد خاک اسرائیل نشدند.

حزب‌الله لبنان، گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی، پس از حمله شبه نظامیان حماس، گروه دیگر تحت حمایت تهران، به جنوب اسرائیل در روز ۱۵ مهر سال گذشته و آغاز عملیات این کشور در غزه با هدف نابودی حماس، اقدام به حملات راکتی به شمال اسرائیل کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ۷ شهریور با تصویب قطعنامه‌ای خواستار توقف حملات فزاینده میان شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و نیروهای اسرائیلی شد و هشدار داد افزایش تنش‌ها، خطر وقوع «درگیری گسترده» را بیشتر کرده است.

این قطعنامه که به اتفاق آرا و توسط ۱۵ عضو آن تصویب شد از «بازیگران مرتبط» خواسته است «آرامش، خویشتن‌داری و ثبات» را به منطقه بازگردانند.

ارتش اسرائیل همچنین خبر داد که یک هواپیمای نظامی این کشور در جریان «عملیات ضد تروریستی» نیروهای امنیتی اسرائیل در منطقه جنین در کرانه باختری، «یک هسته تروریستی» را هدف قرار داد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates