28.09.2024

وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند ایرانی‌تبار را به انتقال اطلاعات محرمانه به جمهوری اسلامی متهم کرد

صدای آمریکا: وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه ۶ مهرماه اعلام کرد، یک ایرانی پیمانکار سابق اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، به دلیل جاسوسی و فروش اطلاعات محرمانه به حکومت ایران دادگاهی و محاکمه شده است.

این وزارتخانه، ایرانی متهم را ابوذر رحمتی، ۴۲ ساله، شهروند آمریکا و ساکن ویرجینیا معرفی و اعلام کرد اولین دادگاه او روز جمعه در واشنگتن دی سی برگزار شده است.

کیفرخواست، ابوذر رحمتی همکاری با با عوامل اطلاعاتی حکومت ایران، استخدام به عنوان پیمانکار اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده و انتقال اطلاعات محرمانه از صنعت انرژی خورشیدی ایالات متحده، به طرف ایرانی عنوان شده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ نیز جفری چنس نادر، شهروند ایرانی-آمریکایی ۶۸ ساله را به صادرات غیرقانونی قطعات هواپیماهای تولید شده در آمریکا به جمهوری اسلامی متهم کرد.

متیو اولسن، معاون دادستان کل در بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، دستگیری نادر را نشانگر «تعهد آمریکا در جلوگیری از دستیابی رژیم جمهوری اسلامی به تجهیزات نظامی» دانست و افزود:«ما با جدیت به تحقیق، مختل کردن و پاسخگو کردن شبکه‌های جنایی که فناوری‌های حساس را برای دولت‌های متخاصم و سرکوبگر تأمین می‌کنند، ادامه خواهیم داد.»

رابرت ولز، مدیر اجرایی شاخه امنیت ملی اف‌بی‌آی هم با اشاره به بازداشت جفری چنس نادر تصریح کرد:«هرگونه دور زدن قوانین کنترل صادرات ایالات متحده غیرقابل قبول است و اف‌بی‌آی با همکاری شرکای خود در سراسر جهان به طور جدی به دنبال شناسایی و مجازات افراد و شرکتهایی است که قوانین صادرات را نقض می‌کنند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates