02.10.2024

نخست وزیر پیشین اسرائیل: بزرگترین فرصت ۵۰ سال اخیر برای تغییر چهره خاورمیانه به وجود آمده است

صدای آمریکا: نخست وزیر پیشین اسرائیل روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه، حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل را «بزرگترین فرصت ۵۰ سال اخیر برای تغییر چهره خاورمیانه» دانست و گفت: «رهبری ایران که قبلاً در شطرنج خوب بود، عصر امروز اشتباه فاحشی مرتکب شد.»

نفتالی بنت با انتشار پستی در رسانه اجتماعی ایکس افزود: «ما باید همین اکنون برای نابودی برنامه هسته‌ای ایران، تأسیسات انرژی و فلج مرگبار این رژیم تروریستی اقدام کنیم. ما باید این تهدید وحشتناک را برای آینده فرزندانمان برطرف کنیم و به مردم ایران فرصتی بدهیم تا قیام کنند و رژیمی را که زنان و دخترانش را به بند می‌کشد، از پا درآورند.»

او با استفاده از واژه «اختاپوس» برای توصیف جمهوری اسلامی نوشت: «بازوان اختاپوس اکنون به طور موقت از کار افتاده‌اند و در حالی که آیت الله‌ها به سلامت در کاخهای خود در تهران نشسته‌اند باید سر اختاپوس ترور را قطع کرد چرا که ما هم توانش را داریم هم توجیهش را داریم و هم ابزارهای لازم برای این کار را در اختیار داریم.»

نخست وزیر پیشین اسرائیل با برشمردن «جنایات گروههای نیابتی جمهوری اسلامی» در یکسال گذشته در قبال مردم اسرائیل خاطرنشان کرد: «ملت ما در سال گذشته اتحاد و قدرت خود را ثابت کرده است. زمانهایی هست که تاریخ درِ خانه ما را می‌زند و ما باید آن را در باز کنیم. این فرصت را نباید از دست داد.»

نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه سه‌شنبه با اشاره به حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل، در پیامی ویدیویی این حمله را «ناکام» توصیف کرد و گفت جمهوری اسلامی امشب اشتباه بزرگی مرتکب شد و تاوان آن را خواهد پرداخت.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل هم روز ۱۰ مهرماه پرتاب «صدها» موشک از سوی جمهوری اسلامی به سمت «مناطق مسکونی» اسرائیل را محکوم کرد و گفت: «پاسخ ما به حملات جمهوری اسلامی دردناک خواهد بود.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates