07.10.2024

گزارش رسانه‌ اسرائيلی از پیشنهاد آمریکا به دولت نتانیاهو در ازای حمله نکردن به «اهداف خاص» در ایران

صدای آمریکا: گزارش‌ها حاکی است که دولت ایالات متحده «بسته‌ای جبرانی» به اسرائیل پیشنهاد کرده است تا اگر از حمله به «اهدافی مشخص» در داخل ایران خودداری کند، آن را دریافت خواهد کرد. این گزارش روز یکشنبه در شبکه «کان ۱۱» اسرائيل منتشر شد.

به گزارش جروزالم پست، طبق این گزارش یک خبرنگار اسرائيلی از مقامات آمریکایی گزارش‌هایی دریافت کرده که واشنگتن این بسته جبرانی را به اسرائیل پیشنهاد داده تا در صورت خودداری از حمله به اهداف مشخص در ایران، این بسته را به دست آورد.

پیشتر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، مخالفت خود را با ایده حمله اسرائيل به تاسیسات هسته‌ای و نفتی در ایران اعلام کرده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در پاسخ به بخش فارسی صدای آمریکا برای اظهارنظر درباره گزارش‌های رسانه‌ای درباره بسته پیشنهادی واشنگتن به اسرائیل، این گزارش‌ها را نادرست خواند و آنها را رد کرد.

رسانه اسرائیلی در گزارش خود نوشته این بسته ادعایی در جریان مذاکرات مقامات آمریکا و اسرائيل درباره چگونگی انجام حمله تلافی‌جویانه اسرائيل به حمله موشکی حکومت جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد شده است.

بر اساس این گزارش، بسته شامل ضمانت کامل دریافت حمایت دیپلماتیک و همچنین یک بسته تسلیحاتی است و به‌طور مستقیم در ازای خودداری از حمله به اهداف خاصی در ایران پیشنهاد شده است.

طبق گزارش جروزالم پست، مقامات اسرائیلی در پاسخ گفته‌اند «ما نظرات ایالات متحده را مد نظر داریم و به آن‌ها گوش می‌دهیم، اما هر کاری برای حفاظت از شهروندان و امنیت اسرائیل لازم باشد، انجام می‌دهیم.»

ارتش اسرائیل همچنان در حال مشورت با ایالات متحده، از جمله ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، در مورد چگونگی پاسخ به حمله موشکی دوم حکومت ایران به اسرائیل است که دهم مهر ماه انجام شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates