11.10.2024

آزادی روزنامه‌نگاری که از محل اصابت موشک‌های ایران به اسرائیل عکس گرفته بود

رادیوفردا: دادگاهی در اسرائیل جرمی لوفِردو، یک «روزنامه‌نگار مستقل» را که به‌دلیل انتشار تصاویری از محل اصابت موشک‌‌های ایران به اسرائیل، به ظن «کمک به عوامل دشمن در زمان جنگ»، «لطمه به امنیت کشور»، «ارائه اطلاعات به دشمن» و «تحرکات مشکوک» بازداشت شده بود، آزاد کرد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، قاضی صیون صحرایی، رئیس دادگاه دایره صلح در استان اورشلیم، روز ۱۹ مهر اقدام پلیس در بازداشت جرمی لوفردو را نا‌بجا دانست و دستور آزادی مظنون را صادر کرد.

لوفردو ۲۸ ساله تصاویری را از محل اصابت موشک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در حمله دهم مهر به اسرائیل شلیک کرد و همچنین محل‌هایی که موشک‌های ایران خطا رفته بود را همراه با تصویری هوایی از مقر موساد منتشر کرده بود. او از جمله به اصابت موشک به پایگاه هوایی «نواتیم» اشاره کرده و در باره آن گزارش داده بود.

برخی رسانه‌های اسرائیل نوشتند این «روزنامه‌نگار آزاد» سابقه همکاری با شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» را داشت. او توسط پلیس استان «شای» در منطقه شومرون بازداشت شده و به دادگاهی در اورشلیم معرفی شده بود.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بازداشت آقای لوفردو این نگرانی را برانگیخت که موجب تنش در مناسبات اسرائیل با آمریکا شود. نماینده‌ای از سوی سفارت آمریکا در اورشلیم در جریان آوردن مظنون در برابر قاضی حضور یافت.

پلیس اسرائیل اعلام کرده که علیه حکم آزادی آقای لوفردو به دادگاه تجدیدنظر شکایت خواهد کرد. به گفته پلیس، دادگاه می‌بایست با تمدید حکم بازداشت آقای لوفردو موافقت می‌کرد تا بازجویی از او ادامه یابد و به ارائه کیفرخواست منجر شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates