08.08.2013

نامه کامرون به روحانی: رابطه‌مان را بهتر کنیم

خُسن آقا: عرض کرده بودم که همین روزها از طرف ملکه حسن روحانی به لغب سر هم متفخر خواهد شد. این مردک انگلیسی است بیشتر از دیگر آخوندها
خودنویس: دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان در نامه‌ای به حسن روحانی نوشته است: «امیدوارم انتخاب شما، موقعیتی بهتر برای بهبود رابطه میان دو کشور را فراهم کند.»

به گزارش گاردین ، این نامه به‌مناسبت تحلیف و آغاز به کار رئیس جدید جمهوری اسلامی ایران فرستاده شده است.

کامرون در نامه خود نوشته است که روند بهبود رابطه تدریجی خواهد بود و مسائل مختلفی نیاز به برطرف شدن دارند. او همچنین خواستار مواجهه سازنده و جدی دولت جدید با جامعه بین‌المللی شده است.

مساله غنی‌سازی اورانیوم و برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی یکی از محورهای اختلاف میان نظام ایران و قدرت‌های ۵+۱ است.

کامرون به علاوه از روحانی خواسته است در حل «صلح‌آمیز» بحران سوریه نیز نقشی فعال بازی کند.

انتشار خبر ارسال این نامه در زمانی صورت می‌گیرد که جسد عباس یزدانپناه یزدی، یک شهروند انگلیسی که رابط نفتی خانواده هاشمی رفسنجانی بوده است، چهل روز پس از ربوده شدن در شیخ نشین فجیره یافت شد.

هفته پیش، وزیر خارجه انگلستان در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود در باره وضعیت آقای یزدی اظهار نگرانی کرده بود.

دولت انگلستان تا این لحظه هیچ بیانیه‌ای منتشر نکرده است. عده‌ای معتقدند که دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی در ربودن آقای یزدی دست داشته‌اند و یکی از دوستان آقای یزدی گفته است که ممکن است، دست خانواده هاشمی رفسنجانی نیز در کار باشد.

یک تحلیل‌گر مسائل امنیتی معتقد است که تاخیر دولت انگلستان در واکنش به قتل یکی از شهروندانش و عدم انتشار بیانیه رسمی از زمان دریافت خبر کشف جسد آقای یزدی، و انتشار خبر نامه‌نگاری کامرون با آقای روحانی، برای کاهش خسارت (Damage Control) بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates