16.08.2013

علی فضلی٬ فرمانده قرارگاه مرکزی «راهیان نور»(راهیان گور): ۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار برای راهيان نور

دیگربان: علی فضلی٬ فرمانده قرارگاه مرکزی «راهیان نور» از تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری این اردو‌ها در سال ۱۳۹۲ خبر داد.

آقای فضلی به خبرگزاری بسیج گفته است: «با کمک دستگاه‌های فرهنگی و دولت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اعزام کاروان، تامین تجهیزات و توسعه زیارتگاه‌های راهیان نور اختصاص یافته است.»

وی افزوده که «با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ستاد راهیان نور امسال برای شش میلیون زائرمناطق عملیاتی برنامه‌ریزی شده است تا زائران راهیان نور از مناطق عملیاتی به راحتی بازدید کنند.»

فضلی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرده که «با همکاری نیروی دریایی، ارتش و سپاه بازدید از مناطق عملیاتی راهیان نور دریایی نیز به مدت ۳ سال راه اندازی شده است.»

کاروان «راهیان نور» به گروه‌هایی گفته می‌شود که به منظور بازدید از مناطق عملیاتی جنگ هشت ساله ایران و عراق از نقاط مختلف ایران عازم این مناطق می‌شوند.

این کاروان‌ها توسط بسیج٬ سپاه و نهادهای وابسته به آن‌ها در موسسات مختلف از جمله ادارات و مراکز آموزشی سازمان داده می‌شوند.

کاروان‌های «راهیان نور» که برگزاری آن‌ها از ۱۵ سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد٬ تا کنون بیش از ۱۰۰ قربانی به همراه داشته است.

در اردو‌های «راهیان نور» به طور معمول کسانی شرکت داده می‌شوند که عضو بسیج یا نیرو‌های وابسته به سپاه نیستند.

در طول برگزاری این اردو‌ها تلاش می‌شود دانش‌‌آموزان و سایر شرکت کنندگان به طور افتخاری جذب نیرو‌های بسیج و نهاد‌های مرتبط با سپاه شوند.

از دیگر اهداف عمده برگزاری این اردو‌ها تلاش برای تربیت نیرو‌های وفادار به جمهوری اسلامی است و بسیاری از این نیرو‌ها از میان نوجوانان انتخاب می‌شوند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates