23.08.2013

محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه: غرب فهم درستی از انتخابات ۹۲ ندارد

دیگربان: محمدجواد ظریف با «غیر قانونی» خواندن تحریم‌ها و بیان اینکه غرب «فهم درستی» از انتخابات ۹۲ ندارد٬ گفت جمهوری اسلامی سیاست خود را تغییر نداده و از حقوق خود «عقب‌نشینی» نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای ظریف این مطالب را شامگاه پنجشنبه (۳۱ امرداد) در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» بیان کرده است.

وزیر امور خارجه در این برنامه اعلام کرده که «اصول» سیاست خارجی ایران تغییر نخواهد کرد و چنانچه غرب «عقب» نرود٬ «اشتباه» بزرگی مرتکب شده‌ و تهران متناسب با آن اقدام خواهد کرد.

وی با «غیرقانونی» خواندن تحریم‌های شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی گفته که تحریم‌های آمریکا نیز «با سوء استفاده از ابزار ترساندن دنیا از ایران اعمال شده که مبنای قانونی ندارد و به دنیا تحمیل شده است.»

وزیر امور خارجه اضافه کرده است: ‌«جهان غرب و به ویژه آمریکا و اروپا نیاز دارد که این پیام را درست درک کند که مردم ایران از حقوقشان نخواهند گذشت، هیچ دولتی هم نمی‌تواند از حقوق مردم بگذرد.»

ظریف همچنین اظهار کرده که «دنیا هنوز فهم درستی از ایران و انتخابات ایران ندارد٬ چرا که فکر می‌کند بعد از انتخابات٬ دولت آماده است از حقوق مردم صرف‌نظر کند.»

وزیر امور خارجه ایران با این ادعا که در حال حاضر «هدف تحریم‌ها مردم عادی هستند و تاثیری بر سیاست ندارد» گفته «مردم علی‌رغم تحریم‌ها آمادگی ندارند کشور و دولتشان از حقوقشان صرف‌نظر کند.»

حسن روحانی و علی لاریجانی نیز پیش‌تر به طور رسمی اعلام کرده بودند که پس از انتخابات سال ۱۳۹۲ جمهوری اسلامی در اصول سیاست خارجی خود تغییری نخواهد داد.

آقای لاریجانی گفته که تهران به برنامه غنی‌سازی اورانیوم ادامه داده و غرب باید از «فرصت» به قدرت رسیدن روحانی در ایران برای حل و فصل پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی استفاده کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates