28.08.2013

تسویه حساب با دولت دهم، با بازداشت رحیمی «کلید» خورد

خودنویس: خبرگزاری «تسنیم» بی‌آنکه نامی از معاون اول محمود احمدی‌نژاد ببرد٬ گزارش از آغاز بازجویی‌ در ارتباط با پرونده فساد بیمه ایران داد. رییس قوه قضاییه نیزگفت که در رسیدگی به پرونده‌های قضایی،«خط قرمزی» وجود ندارد.

خبرگزاری «تسنیم» بی‌آنکه نامی از محمدرضا رحیمی٬ معاون اول محمود احمدی‌نژاد ببرد٬ گزارش کرده که بازجویی‌ها از وی در ارتباط با پرونده فساد بیمه ایران آغاز شده است.

این در حالی است که دیگر رسانه‌های ایران نوشته‌اند که آقای «م.ر» بازداشت شده است.

سایت پارسینه در این خصوص نوشت: «یکی از مدیران ارشد دولت دهم که نامش در یکی از پرونده‌های اقتصادی سال‌های اخیر بارها مطرح شده بود، هفته گذشته بازداشت شده است.»

در همین حال امروز آیت‌الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه با اشاره به اعلام تعدادی از احکام قضایی مربوط به پرونده‌های اقتصادی به ویژه پرونده بیمه، برخی تحلیل‌های رسانه‌ای درباره نحوه رسیدگی به این پرونده‌ها و وجود خط قرمز در رسیدگی‌ها را نادرست خواند و گفت: این پرونده در طی بیش از ۲ سال در قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار گرفته و اخیرا احکام قطعی برخی متهمان آن اعلام شده و رسیدگی‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس [2]وی افزود: اینکه عده‌ای معنا کنند برخی خط قرمزها در نحوه رسیدگی به این پرونده وجود دارد، صحیح نیست و به طور قاطع اعلام می‌کنیم که هیچ نوع خط قرمز توهمی در رسیدگی‌ها را قبول نداریم.

رئیس قوه قضاییه افزود: در همین پرونده تمامی افراد مرتبط پای میز بازپرسی قرار گرفتند اما به لحاظ ممنوعیت قانونی موضوع رسانه‌ای نشد و اکنون نیز پرونده در حال رسیدگی است و تمام متهمین که برای آنان کیفرخواست صادر شده باشد محاکمه خواهند شد، البته نباید پیش از رسیدگی و محاکمه قضاوت کرد.

گفتنی است خبر برخورد با محمد رضا رحیمی که یکی از پست‌های کلیدی دولت دهم را در اختیار داشت، بارها در سال‌های اخیر مطرح شده بود، اما به سبب موضع صریح رییس دولت دهم مبنی بر این که کابینه خط قرمز من است هیچوقت محقق نشد.

محمد رضا رحیمی، معاون دولت احمدی‌نژاد متهم شده بود که در اختلاس شرکت بیمه دست داشته است. پیشتر مصطفی پورمحمدی، رییس سابق دیوان محاسبات کشور هم از اتهام رحیمی خبر داده و گفته بود با دستور خامنه‌ای، پرونده‌ی اتهامی آقای رحیمی مسکوت گردید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates