30.08.2013

در 45 روز پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد چه گذشت و پول‌های مردم ایران صرف چه شد؟

رادیوفرانسه: در پی انتشار خبر ساختن بیمارستانی بسیار مجهز در کربلا توسط ایران، طلاکاری و مقاوم سازی حرم امام جواد، طرح توسعه سامرا و از جمله سرداب متعلق به امام زمان و آینه کاری حرمین شریفین، توسط محمد حسن عباسی‌فر، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات، اکبر ترکان، مشاور عالی حسن روحانی، از «نقل و انتقال‌ها و استخدام‌های نابجای» صورت گرفته در 45 روز پایانی دولت احمدی‌نژاد انتقاد کرد.
گفتگو با محسن سازگارا
گوش کنید (09:18)

اکبر ترکان گفت : «در این دوره 45 روزه با بیت‌المال چه کردند؟ چه دارایی‌هایی را بخشیدند؟ چه اموالی جابه‌جا شد؟ چه مصوباتی در دولت برای اموال دولتی تصویب شد؟… چقدر استخدام نابجا انجام شد؟ چقدر نقل و انتقال نابجا انجام شد؟ چقدر حکم جدید زدند در این ۴۵ روز؟” وی افزود: «تنها جلوی برخی از این اقدامات را ما توانستیم بگیریم… به نظر من تاریخ این 45روز را با همین عنوان باید همراه با مستنداتش نوشته و منتشر کرد تا همه ببینند. همه این حکم‌هایی که در این 45 روز زدند را همه ببینند. چه حکم انتصاب فرماندار و بخشدار، چه حکم انتصاب عضویت هیات مدیره شستا، چه حکم انتصاب در مقامات بالا و پایین، چه حکم عزل و نصب مسئولان و مدیران.” که منظور از هیات مدیره شستا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، انتصاب مردادماه سعید مرتضوی و احسان‌الله یارمحمد به عنوان اعضای هیات مدیره شستاست. انتصابی هائی که اوایل شهریورماه لغو گردید و این دو کنار گذاشته شدند.

از محسن سازگارا، فعال سیاسی و مدیر مرکز تحقیقات ایران معاصر، پرسیدم آیا میزان پول صرف شده برای نکاتی که یاد شد آنچنان بالاست که می تواند به بودجه کشوری که با چالش های اقتصادی بزرگ روبروست، تأثیر به سزائی بگذارد ؟ محسن سازگارا می گوید همه اینها نمونه آن تنها شامل 45 روز نمی شود بلکه چیزی است که طی هشت سال حکومت دولت احمد نژاد رخ داد. محسن سازگارا می گوید حتا درروز آخر ریاست جمهوی محمود احمدی نژاد یک چک 16 میلیارد تومانی از حساب وی برای دانشگاهی که در دست تأسیس دارد کشیده شده که پس از سرو صدائی که به وجود آورد، ناچار شد بگوید این مبلغ را قرض گرفته است . که خود قرض گرفتن از حساب دولت هم غیر قانونی است. محسن سازگارا می افزاید که فساد گسترده در ایران محدود به عتبات عالیات، یا لبنان و یا فلسطین ویا دانشگاه احمدی نژاد نمی شود. ماجرا گسترده تر از این است. بزرگترین دستگاه اقتصادی کشور، ستاد اجرائی فرمان امام، زیر نظر شخص رهبری است. موسسه ای که سه بانک بزرگ را در اختیار دارد و دهها شرکت بزرگ نفت و مخابرات ایران را تصاحب کرده است. هشتاد هزار میلیارد تومان املاک مردم را تصاحب کرده اند…

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates