01.09.2013

فرمانده نیروی دریایی ایران: در سواحل سوریه حضوری نداریم

بی‌بی‌سی: دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، گفته است ناوهای ایرانی در سواحل سوریه و مدیترانه حضوری ندارند. آقای سیاری گفته اعزام ناوهای ایرانی به این منطقه دستوری از مراتب بالاتر نیاز دارد.

آقای سیاری گفته: “حضور در فراتر از مدار ۱۰درجه جنوبی و شمال اقیانوس هند و مناطق دیگر مصوبه و دستور سلسله مراتب بالاتر مورد نیاز است.”

او اضافه کرده “دستور و فرمانی در این زمینه ابلاغ نشده است.”

حضور نظامی آمریکا و بریتانیا در آب‌های نزدیک به سوریه

با ادعای ایالات متحده مبنی بر این که حکومت سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده، سوریه در آستانه حمله خارجی قرار گرفته است.

دیروز باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده، اعلام کرد که آماده است پس از موافقت کنگره کلیک دستور حمله به سوریه را صادر کند.

قصد آمریکا برای حمله به سوریه مخالفت‌های زیادی را برانگیخته است. هفته گذشته کلیک پارلمان بریتانیا دولت این کشور را از همراهی با آمریکا در حمله احتمالی به سوریه بازداشت.

بنا به یک نظرسنجی بیش از ۶۰درصد مردم فرانسه هم با مشارکت نیروهایشان در حمله به سوریه مخالفند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه استفاده نیروهای بشار اسد از تسلیحات شیمیایی را کلیک ادعایی بی‌معنی خوانده و مقام‌های ایران هم تاکید کرده‌اند که حمله به سوریه پیامدهای خطرناکی برای کل منطقه خاورمیانه خواهد داشت.

ایران مهمترین متحد منطقه‌ای سوریه است و مقام‌های جمهوری اسلامی تاکید دارند سوریه کلیک خط قرمز آنها است، با این حال ایران تاکنون در برابر تحرکات نظامی که در منطقه انجام گرفته عکس‌العملی نشان نداده و نگفته در صورت حمله آمریکا و متحدانش به سوریه به چه اقدام مشخصی دست خواهد زد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates