02.09.2013

آمریکا و سازمان ملل کشتار اردوگاه اشرف را محکوم کردند

رادیوفرانسه: وزارت امور خارجه آمریکا و سازمان ملل متحد، حمله به اردوگاه اشرف مربوط به مجاهدین خلق را که منجر به کشته شدن حداقل ٤٧ تن گردید محکوم کردند. این در حالی است که سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای از این اقدام حمایت و پشتیبانی کرده و آن را انتقامی تاریخی دانسته که موجب خشنودی وخوشحالی ” امت اسلامی و خانواده شهدا” گردیده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه‌ای که از سوی معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز انتشار یافت، ایالات متحده آمریکا رویدادهایی را که در اردوگاه اشرف در عراق رخ داده و موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از ساکنان این اردوگاه شده را قویاً محکوم می‌کند.

در همین حال سفیر آمریکا با صدور بیانیه‌ای این رویداد را وحشتناک توصیف کرد و شدیداً آن را محکوم کرد. سفیر آمریکا از دولت عراق خواست تا امنیت اردوگاه اشرف را تضمن و تأمین کند.

از سوی دیگر، بان کی مون- دبیر کل سازمان ملل، در واکنش به این “جنایت هولناک” در اردوگاه اشرف، خواستار تحقیقات فوری در مورد وقایع اردوگاه اشرف شد. بان کی مون، از دولت عراق خواست تا هرچه سریع‌تر تحقیقات را در این‌باره آغاز و نتایح بررسی‌ها را اعلام دارد.

خبر گزاری فارس- نزدیک به سپاه پاسداران، بیانیه سپاه را انتشار داده است. این بیانیه تلویحاً نقش و مسئولیت سپاه و عوامل وابسته به آن در عراق را نشان می‌دهد. در این بیانیه آمده است که «فرزندان رشيد مجاهدان شهيدِ عراقی با اقدامی انقلابی” انتقام تاریخی خود را از مجاهدین گرفته اند و «عبرتی جاودانه و رشادتی ماندگار را به اثبات رساندند”».

بر اساس این بیانیه، اين اقدام منجر به کشته شدن نزدیک به ٧٠ تن از کادرهای مجاهدین خلق از جمله ٧ تن از شورای رهبری و مسئولان اطلاعات و عمليات این سازمان گردیده است.

به گزارش منابع خبری، کشتاراردوگاه اشرف بیش‌تر به یک انتقام‌جویی و جنایت شبیه است تا یک حمله.

بر اساس این منابع، برخی از ساکنان اردوگاه اشرف با دست‌های بسته به قتل رسیده‌اند؛ برخی از ساکنان این اردوگاه که زخمی شده و به درمانگاه منتقل گردیده بودند، با یک تیر خلاص در سر آنها، به قتل رسیده اند.

در همین حال، وزیراطلاعات جمهوری اسلامی در باره این رخداد وحشتناک در اردوگاه اشرف، تلویجاً نقش دولت نوری‌المالکی را تأیید می کند؛ وی در این باره اظهار داشته است : «ممکن است آنها با اراده حاکمیت عراق مقابله کرده باشند و عراق نیز از حاکمیت خود دفاع کرده است».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates