03.09.2013

حمله آمریکا به سوریه ‘فراتر از حمله هوایی محدود خواهد بود’

بی‌بی‌سی: ژنرال جک کین، معاون اسبق ستاد نیروی زمینی ایالات متحده، به بی‌بی‌سی گفت ابعاد حمله احتمالی آمریکا به سوریه ممکن است بیش از آن چیزی باشد که تاکنون گفته شده است.

بنا به گفته او اقدام نظامی موردنظر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، فراتر از حمله هوایی محدود به امکانات شیمیایی دولت سوریه خواهد بود.

مقام‌های آمریکایی تاکنون اعلام کرده‌اند که اقدام نظامی‌شان علیه سوریه تنها شامل حملات هوایی محدود است که امکان استفاده از تسلیحات شیمیایی از حکومت سوریه را بگیرد.

سوریه استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان خود را رد می‌کند و می‌گوید این ادعا تنها بهانه‌ای برای آغاز جنگ است.

ژنرال جک کین با سناتورهای جمهوری‌خواهی که در جریان برنامه‌های کاخ سفید قرار گرفته‌اند صحبت کرده و می‌گوید به این سناتورها اطمینان داده شده است که باراک اوباما قصد دارد ضربه‌ای چشمگیر به توان نظامی نیروهای بشار اسد بزند.

معاون اسبق ستاد نیروی زمینی آمریکا همچنین گفته که آمریکا برنامه‌هایی برای پشتیبانی گسترده‌تر از شورشیان مخالف اسد دارد.
قطر موافق حمله

با نزدیک شدن به موعد تصمیم‌گیری کنگره آمریکا درباره حمله به سوریه قطر نیز حمایت خود را از این حمله اعلام کرده است.

خالد بن محمد بن عطیه، وزیر خارجه قطر، به بی‌بی‌سی گفت اقدام نظامی خارجی برای حمایت از مردم سوریه ضروری است. او گفته قطر خواهان تغییر رژیم در سوریه نیست، اما اگر بشار اسد در قدرت بماند افراد بیشتری را خواهد کشت.

قطر یکی از اصلی‌ترین پشتیبانان مخالفان بشار اسد است و پیش از این به همراه عربستان سعودی خواستار مداخله نظامی اتحادیه عرب در سوریه شده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates