09.09.2013

بدنبال مراسم «نکوداشت» سخنگوی سابق شورای نگهبان: تنش میان مجلس و شورای نگهبان بر سر حذف عباسعلی کدخدایی

دیگربان: گروهی از نمایندگان در واکنش به برگزاری برنامه «نکوداشت» عباسعلی کدخدایی و حملات صورت گرفته علیه مجلس در این برنامه از کدخدایی خواستند «اجازه سوء استفاده‌های سیاسی از نام خود را به فرصت‌طلبان ندهد.»

در مراسم «نکوداشت» آقای کدخدایی که ۱۶ شهریور برگزار شد٬ احمد جنتی دبیر شورای نگهبان برخی نمایندگان را به دلیل رای ندادن به کدخدایی به «مقدمه‌چینی٬ حسادت و انتقام‌گیری متهم کرد.»

برخی دیگر از سخنرانان این برنامه نیز در اظهارات خود با اظهار تاسف از حذف کدخدایی از شورای نگهبان٬ انتقاد‌های غیرمستقیمی متوجه مجلس دهم کردند.

نمایندگان مجلس ۲۳ تیر ماه در جریان انتخابات اعضای حقوقدان شورای نگهبان حاضر به انتخاب کدخدایی نشدند که به نوشته سایت «خانه ملت» پس از آن «حاشیه‌ سازی‌ها» علیه مجلس آغاز شده است.

منصور حقیقت‌پور٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از این حاشیه سازی‌ها گفته که سخنان احمد جنتی و غلامعلی حداد عادل در این برنامه «آمیخته با بی‌انصافی» بود.

حسین سبحانی‌نیا دیگر نماینده مجلس نیز به سایت «خانه ملت» گفته است: «علت رأی نیاوردن کدخدایی را باید در عملکردش جست‌جو کرد» و «اظهارات برخی افراد غیرقابل انتظار و نادرست بود.»

محمد باقری بناب یکی دیگر از نمایندگان مجلس هم اظهار کرده که «مجلس تشخیص داد تا کدخدایی دیگر در شورای نگهبان حضور نداشته باشد٬ اما برخی با حب و بغض در باره این تصمیم قضاوت می‌کنند.»

بهروز نعمتی هم گفته است: «برخی ورشکستگان سیاسی با زیر سؤال بردن عملکرد مجلس بدنبال انتقام‌گیری هستند.»

نعمتی افزوده است: «برخی که بدنبال ایجاد تفرقه در میان قوا هستند، باید بدانند که دیگر شأنی در مجلس نداشته و باید مراقب برخوردهای سنگین‌تر از این باشند.»

برخی از این نمایندگان در این گفتگو همچنین اعلام کرده‌اند که مجلس با رای ندادن به عباسعلی کدخدایی قصد انتقام‌گیری از وی را نداشته است.

گفته می‌شود آقای کدخدایی زمانی که سخنگوی شورای نگهبان بود برخورد‌های بسیار «تحقیر آمیزی» با نمایندگان مجلس می‌کرد که همین مسئله باعث خشم نمایندگان از وی شده بود.

آقای کدخدایی از آن زمان تا کنون در اظهار‌نظر‌های مختلفی حملات تندی متوجه نمایندگان کرده و همچنان مواضع قبلی خود در برابر مجلس را نیز حفظ کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates