18.09.2013

مناسبات دولت روحانی و سپاه پاسداران(برادران قاچاقچی)، تعارض یا تعامل؟

رادیوفرانسه: مراد ویسی در اشاره به تفاوت سیاست های روحانی با احمدی نژاد در برخورد با سپاه می گوید گر چه بنظر می رسید که دولت قبلی روابط نزدیک تری با سپاه داشته است، اما احمدی نژاد مثلاً در برخورد با مسئله قاچاق سپاهیان را “برادران قاچاقچی” نامید ، در حالیکه روحانی از سپاه دعوت می کند که در مبارزه با قاچاق دولت او را یاری دهند.
گفتگو با مراد ویسی، تحلیلگر مسائل سیاسی ایران
گوش کنید (06:58)

با سخنان دیروز حسن روحانی در تایید فعالیت های اقتصادی سپاه و بویژه
“شایعه ” نامیدن اطلاعاتی که درباره نقش فزاینده سپاه در اقتصاد کشور در افکار عمومی جاری است، امروز واکنش هائی نسبت به این سخنان در مطبوعات منعکس شد.
علی مطهری نماینده مجلس اسلامی با گلایه از رئیس جمهوری تاکید کرد که
امروز”واقعاً سپاه رقیب مردم و اقتصاد کشور است.” او گفت که سخنان رئیس جمهوری “بیشتر جنبه نصیحت و بازدارنگی دارد” و هشدار “محترمانه ای ” به سپاه است.
نشریه اعتماد نیز در شماره امروز خود مصاحبه ای دارد با سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران درباره فعالیت های اقتصادی سپاه. او در این مصاحبه از یک سو مدعی شده است که سپاه با بخش خصوصی وارد رقابت نمی شود ، و رقبای سپاه شرکت های خارجی هستند، و از سوی دیگر به شرکت های بزرگی اشاره می کند ” که رقیب سپاه هستند” و گویا هفتاد- هشتاد درصد آنها وابسته به ملی – مذهبی ها هستند! او تصریح می کند که “هجمه علیه سپاه” اقتصادی نیست بلکه سیاسی است.
در گفتگوئی با مراد ویسی تحلیلگر مسائل سیاسی ایران او درباره چگونگی مناسبات میان دولت و سپاه توضیحاتی داده است که شما را به شنیدن آن دعوت می کنیم.
مراد ویسی در اشاره به تفاوت سیاست های روحانی با احمدی نژاد در برخورد با سپاه می گوید گر چه بنظر می رسید که دولت قبلی روابط نزدیک تری با سپاه داشته است، اما احمدی نژاد مثلاً در برخورد با مسئله قاچاق سپاهیان را “برادران قاچاقچی” نامید ، در حالیکه روحانی از سپاه دعوت می کند که در مبارزه با قاچاق دولت او را یاری دهند

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates