19.09.2013

اسماعیل احمدی‌مقدم٬ فرمانده پلیس: استفاده از شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده برای حفظ منافع نظام ایراد ندارد

دیگربان: اسماعیل احمدی‌مقدم٬ فرمانده پلیس می‌گوید استفاد از شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده «غیر قانونی» است٬ اما به کار گرفتن «هدفمند» آن‌ها برای «حفظ منافع نظام ایراد ندارد.»

به گزارش روز پنجشنبه (۲۸ شهریور) خبرگزاری «نسیم» آقای احمدی‌مقدم این مطلب را در کنفرانس خبری در رشت و در جمع خبرنگاران بیان کرده است.

وی افزوده که «قانون، استفاده از شبکه‌های فیلتر شده را غیرقانونی می‌داند و تبعیت از قانون بر همه لازم است٬ اما استفاده از این شبکه‌ها با هدف‌گذاری خاص اشکالی ندارد.»

شبکه‌های اجتماعی «فیس‌بوک» و «توییتر» از جمله شبکه‌های فیلتر شده در ایران هستند که پلیس اعلام کرده عضویت در چنین شبکه‌هایی «خلاف قانون» است.

برخی از اعضای دولت حسن روحانی در دو ماه گذشته فعالیت خود در این شبکه‌ها را آغاز کرده‌اند که با واکنش‌های متفاوتی در ایران مواجه شده است.

گروهی از محافظه‌کاران و مقام‌های مسئول از این اقدام استقبال٬ گروهی سکوت و دسته‌ای نیز با عضویت مقام‌های دولتی و حکومتی در این شبکه‌ها مخالفت کرده‌اند.

تحلیل‌گران سیاسی هدف از فعالیت برخی اعضای کابینه یازدهم در شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده را گسترش «دیپلماسی عمومی» از سوی این دولت می‌دانند.

اظهارات معتدل و موافق احمدی‌مقدم با فعالیت دولتی‌ها در این شبکه‌های اجتماعی چهار روز پس از آن صورت می‌گیرد که وی در جمع خبرنگاران موضعی متفاوت در این‌باره اتخاذ کرده بود.

این فرمانده پلیس گفته بود: «برخی دستگاه‌ها با توجیه ارتباط با مخاطب خارج از کشور، از فیس‌بوک استفاد می‌کنند که فکر نمی‌کنم تاکنون مجوزهای قانونی را اخذ کرده باشند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates