18.01.2013

رفع توقیف هواپیمای حامل 1.5 تن طلای ایران در فرودگاه استانبول

عصرایران: مقامات ترکیه 17 روز پیش این هواپیمای حامل طلا را که در فرودگاه استانبول فرود آمده بود به دلیل نقص مدارک، توقیف کردند و مانع از ادامه پرواز آن شدند.
مقامات ترکیه گفته اند با تکمیل مدارک درخواستی از هواپیمای توقیفی حامل طلا در استانبول، این هواپیما می تواند به پرواز خود ادامه دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، شرکت مالک این هواپیما (یو ال اس) باید 67 دلار جریمه به دلیل نقص مدارک و 1910 دلار بابت هزینه توقف در فرودگاه آتاتورک استانبول بپردازد.

قبل از این مطبوعات و شماری از منابع آگاه رسمی در ترکیه گفته بودند مقصد نهایی این هواپیما ایران است تا بتواند محموله طلای خود را تحویل دهد.

گفته می شود این محموله طلا بابت بدهی کشور غنا به ایران ارائه شده است. این هواپیما نیز از غنا عازم دبی بود ولی قصد داشت در نهایت به ایران سفر کند. تعیین دبی به عنوان مقصد این هواپیما نیز برای جلوگیری از جلب توجه انتقال این محموله از طلا بوده است.

در این ارتباط، هیچ یک از مقامات ایرانی به تایید یا تکذیب این خبر نپرداختند.

ایران به دلیل تحریم های بانکی، بخشی از مبادلات مالی خود را به وسیله طلا انجام می دهد. ترکیه نیز بابت خرید گاز از ایران، طلا می دهد.

مقامات ترکیه 17 روز پیش این هواپیما را که در فرودگاه استانبول فرود آمده بود به دلیل نقص مدارک، توقیف کردند و مانع از ادامه پرواز آن شدند.

این هواپیما برای سوختگیری و تغییر کادر پرواز در استانبول فرود آمد ولی به دلیل ارائه نکردن مدارک درخواستی، توسط گمرک ترکیه توقیف و از ادامه پرواز آن جلوگیری شد.

این هواپیمای باری حامل یک و نیم تن شمش طلا در مدت توقف در فرودگاه استانبول، پلیس تدابیر شدید امنیتی در اطراف آن برقرار کرده بود. در این مدت ماموران گمرک نیز درهای این هواپیما را مهروموم کرده بودند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates