19.09.2013

گسترش رسانه‌های سپاه با چه هدفی؟ احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی

رادیوفرانسه: احمد توکلی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی این همه سایت و خبرگزاری و پیامک با کدام توجیه از بودجه سپاه هزینه می شود؟ سپاه چه ماموریتی را در فعالیتهای رسانه‌ای دنبال می کند؟

گفت‌وگو با رضا معینی
گوش کنید (08:10)

آیت الله علی خامنه ای روز سه شنبه (بیست و ششم شهریور) در جمع اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: “لزومی ندارد سپاه در عرصه سیاسی پاسداری کند اما البته باید عرصه سیاسی را بشناسد”.

اما سپاه پاسداران حضور در عرصه سیاسی را با بهره گیری از امکانات رسانه ای پررنگ تر نموده است.

در همین راستا، احمد توکلی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی هم امروز در یادداشتی در پایگاه اینترنتی “الف” با اشاره به حضور سپاه در سیاست و اقتصاد، این پرسش را مطرح نمود: حضور این ارگان در عرصه رسانه با کدام توجیه صورت می گیرد؟

احمد توکلی افزوده است: این همه سایت و خبرگزاری و پیامک با کدام توجیه از بودجه سپاه هزینه می شود؟

آیا سپاه ماموریت دارد تا در کنار مسئولیت حفاظت از امنیت ملی کشور در عرصه رسانه ای ماموریتی را به انجام رساند؟ این پرسشی است که در پایگاه اینترنتی “الف” نیز بدان مطرح شده است.

پایگاه اینترنتی “تابناک” دو روز پیش فعالیتهای پایگاه خبری پلیس را مورد انتقاد قرار داد و نوشت: تمامی انواع جنایتی که در کشورمان رقم خورده، احتمالا بدلیل پرهیز از سیاه نمائی در سایت خبری پلیس بازتاب نمی یابد.

رضا معینی، مسئول بخش ایران و افغانستان در سازمان گزارشگران بدون مرز در پاریس، در گفت‌وگو با رادیوی بین المللی فرانسه در پاسخ به این پرسش گفت: جمهوری اسلامی از همان آغاز با سلاح امنیتی بر سر آزادی اطلاع رسانی در ایران دراز کرده و در جهت سرگوبگری رسانه ها حرکت کرده است و تنها بخشی از رسانه ها هستند که زیر کنترل همین ارگان می توانند به فعالیتهای رسانه ای خود ادامه دهند و سپاه پاسداران بجای حفاظت از امنیت ملی در عمل حافظین منافع شخصی خود شدند و از امکانات رسانه ها هم در همین جهت بهره می برند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates