19.09.2013

مشاور احمدی‌نژاد: ملی- مذهبی‌ها را به دريا بريزيم؟!

به گزارش وفانیوز به نقل از فرارو، عبدالرضا داوری مشاور محمود احمدی نژاد در روزنامه اعتماد نوشت:

«ای كسانی كه ایمان آورده‌اید! همواره برای خدا قیام كنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! مبادا دشمنی با جمعیتی، شما را به گناه و ترك عدالت كشاند! عدالت كنید، كه به پرهیزگاری نزدیك‌تر است!» سوره مائده آیه 8

سردار رمضان شریف، سخنگوی محترم سپاه پاسداران، دیروز در مصاحبه با روزنامه اعتماد برای توجیه فعالیت‌های نهاد متبوع خود در عرصه عمرانی، به رقابت جریان موسوم به ملی- مذهبی با سپاه اشاره كرده و گفته است: «رقیب سپاه در پروژه‌های عمرانی، ملی – مذهبی‌ها هستند. سوال من از شما این است كه چرا كسی عقبه سیاسی شركت‌های بزرگی را كه رقیب سپاه هستند پیگیری نمی‌كند. 70 تا 80 درصد شركت‌های بزرگی كه رقیب ما هستند وابسته به ملی – مذهبی‌ها هستند. شركت‌های بزرگ ملی – مذهبی پروژه می‌گیرند و كسی هم از آنها هیچ سوالی نمی‌كند اما همه سپاه را تخریب می‌كنند. علت این هجمه‌های گسترده علیه سپاه، فنی و اقتصادی نیست. بهتر است وابستگی جریانی سایر پیمانكاران بررسی شود.» درباره اظهارات سخنگوی محترم سپاه پاسداران ذكر دو نكته الزامی است: اولا در شرایطی كه جریان موسوم به ملی – مذهبی به دولت و حاكمیت راه ندارد و وابستگان آن از كاندیداتوری ریاست‌جمهوری و مجلس تا انتصاب به عنوان یك مدیر میانی در نظام محروم هستند آیا باید آنان را از فعالیت در بخش خصوصی هم محروم كرد؟ اگر شركت‌های خصوصی وابستگان این جریان، از طریق حضور در مناقصات دولتی و بر اساس ضوابط و شرایط قانونی، بتوانند پروژه‌های عمرانی دولت را برنده شوند، كدامین اشكال و اخلال در مسیر توسعه و عمران كشور بروز می‌كند؟

آیا اینقدر از دادن بیل و كلنگ به دست مخالفان سیاسی‌مان و فرستادن آنان به بیابان‌ها برای پروژه‌های عمرانی نگرانیم كه خواستار «بررسی وابستگی جریانی پیمانكاران» می‌شویم؟ با چنین رویكردی كه سردار شریف تجویز می‌كنند آیا بهتر نیست كلا مخالفان سیاسی‌مان را به دریا بریزیم و نفسی از روی آسایش بكشیم؟!

آیا سردار شریف دقت داشته است با بیان این نكته كه 80 درصد رقبای سپاه، شركت‌های وابسته به ملی- مذهبی‌ها هستند، تلویحا توانمندی جریان موسوم به ملی- مذهبی را در عرصه‌های عمرانی تایید می‌كند چون بدیهی است كه وابستگان جریان موسوم به ملی – مذهبی نه‌تنها از رانت سیاسی برخوردار نیستند بلكه با موضع منفی حاكمیت نسبت به آنها، هیچ روزنه‌یی برای ورود آنها به عرصه عمرانی، جز اتكا به توانمندی و رزومه كاری‌شان وجود ندارد. ثانیا حتی در دوران پیش از انقلاب هم از حضور مخالفان سیاسی در عرصه شركت‌های خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی ممانعت نمی‌شد. مثلا هنگامی كه پس از كودتای 28 مرداد 1332 مرحوم مهندس بازرگان همراه ده تن از اساتید دانشكده فنی دانشگاه تهران به دلیل مقاومت در برابر كودتا از دانشگاه تهران اخراج شدند آنان بلافاصله پس از اخراج، شركت یاد (مخفف 11 استاد دانشگاه) را تشكیل دادند. نكته جالب آنكه همان مدیریت دانشگاه تهران كه این اساتید را از دانشگاه اخراج كرده بود برای آنكه معیشت آنان دچار بحران نشود و به اصطلاح از نان خوردن نیفتند، پروژه‌های تاسیساتی دانشگاه تهران را به آنان واگذار كرد.

واگذاری پروژه‌های دولتی پیش از انقلاب به این شركت چنان بود كه شركت یاد با رشد چشمگیر فعالیت‌ها روبه‌رو شد و در سال 1347 شركت یاد با تغییر نام به شركت صافیاد به ادامه فعالیت پرداخت تا آنجا كه امروز این شركت به عنوان پیشگام صنایع حرارتی و برودتی و اولین سازنده انواع برج خنك‌كن در ایران شناخته می‌شود. نمونه دیگر از فعالیت‌های اقتصادی مخالفان رژیم پهلوی در سال‌های پیش از انقلاب فعالیت كارخانه ایرفو است كه در سال 1342 تاسیس شده و یك كارخانه ریخته‌گری چدن و فولاد بود كه تقریبا تمام مبارزان مذهبی آن زمان سهامدار آن بودند، از جمله شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر، مرحوم مهندس بازرگان، مرحوم یدالله سحابی، مرحوم عالی‌نسب و آقایان هاشمی‌رفسنجانی و موسوی اردبیلی. در پایان، نگارنده این سطور كه همواره منتقد بینش، منش و روش جریان موسوم به ملی- مذهبی بوده و طی سالیان اخیر چندین مقاله در همین ارتباط قلمی كرده است، سردار رمضان شریف، سخنگوی محترم سپاه پاسداران را دعوت می‌كند سه عبارت زیر را با دقت و تدبر مطالعه كند، باشد كه از موضع حقیقت و عدالت در برخورد با مخالفان‌مان خارج نشویم:

الف- فرمان امام علی(ع) به مالك اشتر نخعی:
«ای مالك در برخورد با مردم لازم است كه حقوق‌شان را یكسان و برابر ادا كنی، زیرا انسان‌ها دو دسته‌اند یا مسلمان و هم‌كیش و آیین تواند یا در خلقت و آفرینش مانند تو انسانند. پس همسان و مساوی تو هستند و تو حق نداری بین‌شان به تبعیض و تفاوت حكم كنی.»

ب- آیت‌الله خامنه‌ای،( مقام معظم رهبری) (14 خرداد 1390): قرآن به ما دستور می‌دهد و می‌گوید: مخالفت شما با یك قومی، موجب نشود كه عدالت را فرو بگذارید و فراموش كنید. «اعدلوا»؛ حتى درباره مخالف هم عدالت به خرج دهید. «هو اقرب للتقوی»؛ این عدالت، نزدیك‌تر به تقواست. مبادا خیال كنید تقوا این است كه انسان مخالف خودش را زیر پا له كند؛ نه!

ج- متن كتیبه سردر خانقاه شیخ ابوالحسن خرقانی:
هركه در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسید چه آن كس كه بر درگاه خدا به جان ارزد بر سر خوان بوالحسن به نان ارزد

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates