23.09.2013

روحانی و «شعار زیبای مرگ بر آمریکا»


خودنویس: حسن روحانی، ۱۸ سال پیش، فال نگرفته بود که در سال ۱۳۹۲ به نیویورک خواهد رفت تا با مقام‌های آمریکایی دیدار کند، وگرنه شاید شعار «مرگ بر آمریکا» را زیبا نمی‌خواند.

در اردیبهشت ۱۳۷۴، نایب رئیس اول مجلس در دیدار با گروهی از دانشجویان بسیجی گفت:

«آمریکایی‌ها نسبت به ایران ادعاهای بی‌دلیل دارند. بزرگ‌ترین ادعای آن‌ها نسبت به ایران این است که جمهوری اسلامی ایران یک کشور متمرد است که به مقررات بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.»

حسن روحانی افزود: «اولین دلیل آن‌‌ها این است که ایران در پی ساخت سلاح‌های هسته‌ای است و بنابراین نباید بگذاریم نیروگاه هسته‌ای داشته باشد. ما در همین زمینه سوال می‌کنیم که مقررات بین‌المللی چه می‌گوید؟ مقررات می‌گوید تمام کشورهای جهان حق دارند از تکنولوژی هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز بهره برداری نمایند. برای اینکه کشوری از این تکنولوژی برای ساخت سلاح هسته‌ای استفاده نکند، آژانسی درست کرده‌اند به نام «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» تا بر فعالیت هسته‌ای کشور‌ها نظارت کند و مراکز هسته‌ای آن‌ها را تحت کنترل خود قرار دهد. ما می‌گوییم طبق مقررات بین‌المللی خواهان نیروگاه هسته‌ای هستیم و آژانس می‌تواند طبق این مقررات بر نیروگاه‌های هسته‌ای ایران نظارت کند. آمریکایی‌ها می‌گویند علیرغم همه مقررات بین‌المللی ایران نباید دارای نیروگاه هسته‌ای باشد. حالا شما قضاوت کنید ما متمرد هستیم یا آن‌ها؟»

در همان سخنرانی، رئیس جمهوری فعلی ایران که اسرائیلی‌ها، او را گرگی با لباس میش می‌دانند، درباره «فلسطین» گفته بود: «ما می‌گوییم سرزمین غصب شده باید به صاحبان اصلی آن‌ها برگردد. آیا این سخن مخالف با معیار‌ها و ضوابط بین المللی است؟ ما می‌گوییم چرا اسرائیل مردم فلسطین را که صاحبان اصلی این خانه هستند، هر روز بر خلاف همهٔ اصول حقوق بشر شکنجه می‌کند. آیا ما مخالف مقررات بین‌المللی حرف می‌زنیم؟»

روحانی درباره تحریم‌های آن زمان آمریکا علیه ایران گفت: «آمریکایی‌ها فکرمی کردند اگر تحریم تجاری با ایران را اعلام کنند، مردم ایران همه متاثر، نگران و مایوس می‌شوند… واقعا اگر دولت‌مردان آمریکا چنین نسبت به مردم بزرگ ایران و انقلاب عظیم اسلامی می‌اندیشند، جای بسیار تاسف است که افراد ابلهی بر ایالات متحده آمریکا حکومت می‌کنند.»

این در حالی است که به خاطر اثرات تحریم‌های فلج کننده علیه جمهوری اسلامی، مقام‌های نظام وادار به عقب‌نشینی و «نرمش قهرمانانه» سده‌اند.

حسن روحانی تصمیم آمریکا به تحریم جمهوری اسلامی را مایهٔ انسجام و اتحاد ملت ایران می‌داند: «اگر تا دیروز بعضی از شیاطین می‌آمدند و به جوانان عزیز ما می‌گفتند که ضد آمریکایی بودن انقلاب این روز‌ها قدری کمرنگ شده است، امروز برای همه روشن شد که این حرف‌ها، حرف‌های غلط و نابه‌جایی است. نظام ما، دولت ما، مجلس ما، مسوولین ما، و در راس همه آن‌ها مقام معظم رهبری مد ظله العالی، همانند دوران امام و زمان امام، همه ضد آمریکایی هستند. امروز شعار زیبای مرگ بر آمریکا بیش از هر زمان دیگر در کشور ما وحدت‌آفرین شده است. امروز شعار مرگ بر آمریکا بیش از هر زمان دیگر، راه حرکت ما روشن‌تر، شفاف‌تر و مشخص‌تر کرده است.»

روزنامه اطلاعات، متن سخنان روحانی در این جلسه را در روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۴ منتشر کرد. این روزنامه تحت مدیریت نماینده رهبری، حسن روحانی را «دکتر روحانی» خوانده است. آقای روحانی در سال ۱۳۷۸ از دانشگاه کالدونین گلاسکو مدرک دکترای خود را دریافت کرد. حسن روحانی نخستین بار در سال ۱۳۵۸ تنها با یک ترم تحصیل در دانشگاه «ال.اس.ائ» لندن در مقطع فوق لیانس، خود را «دکتر [2]» معرفی کرده بود و حداقل چهار دوره مجلس، بدون داشتن مدرک دکترا، از عنوانی جعلی [3] استفاده کرده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates