07.10.2013

ماجرای انتصاب معاون وزیر ارشاد و پشت صحنه ضعف برخی مدیران روحانی

آینده: علی جنتی در حال صدور حکم معاونت برای سلیمی بوده که ناگهان از یکی از مراکز با وی تماس گرفته و با ادعای این که یکی از مقامات کشور درباره معاون قرآنی وزارت ارشاد حساسیت بالایی دارد، ادعا می شود سلیمی در فتنه 88 دست داشته و خواستار توقف در صدور حکم وی می شوند…از آنجا که سلیمی چهره ای غیرسیاسی است و گرایشی سنتی دارد، ادعای دست داشتن وی در فتنه با تعجب روبرو می شود،..

کندی برخی وزرا و مدیران ارشد دولت روحانی در برخی انتصابات و رویکردهای فعال، گاه به عوامل فشاری بیرون از دولت ارتباط دارد که البته در کنار ضعف نشان دادن این مدیران، به کندی اصلاح امور منجر می شود.

به گزارش خبرنگار «آینده»، یکی از این موارد در خصوص انتصاب معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد رخ داده است.

ماجرا از این قرار بوده که علی جنتی، عباس سلیمی، قاری و داور بین المللی و چهره شناخته شده محافل قرآنی را برای انتصاب به عنوان معاون قرآنی خود برگزیده و در این خصوص با وی مذاکره نیز کرده بود. سلیمی در پاسخ به وزیر ارشاد اظهار می کند با توجه به این که در حال همکاری با آیت الله ری شهری است، باید با وی هماهنگی لازم را انجام دهد که با تایید وزارت ارشاد، موافقت ری شهری را نیز گرفته و به وی اطلاع می دهد.

با این وصف، علی جنتی در حال صدور حکم معاونت برای سلیمی بوده که ناگهان از یکی از مراکز با وی تماس گرفته و با ادعای این که یکی از مقامات کشور درباره معاون قرآنی وزارت ارشاد حساسیت بالایی دارد، ادعا می شود سلیمی در فتنه 88 دست داشته و خواستار توقف در صدور حکم وی می شوند.

از آنجا که سلیمی چهره ای غیرسیاسی است و گرایشی سنتی دارد، ادعای دست داشتن وی در فتنه با تعجب روبرو می شود، اما بعدا مشخص می شود در سال 88، برخی فعالان قرآنی، نامه ای سرشار از تهمت علیه مهندس موسوی و معترضین نگاشته و برای امضا نزد وی برده اند که وی با بیان این که نسبت به موارد ذکرشده در نامه یقین ندارد، از امضای آن خودداری کرده و گویا به همین دلیل “فعال فتنه 88” خطاب شده است!

البته تحقیق بیشتر نشان داده، با توجه به این که معاون قرآنی فعلی وزارت ارشاد، برادر همکار این تماس گیرنده با علی جنتی است، تلاش بر این بوده که پست وی حفظ شود. اما موضوع فتنه، آن هم با استناد به امضا نکردن یک نامه غیرشرعی بهانه شده است.

اگرچه استفاده از نظرات مقامات ارشد و بزرگان کشور در برخی موارد می تواند مفید باشد، اما انفعال در برابر افراد غیرمسوول، آن هم با ادعاهای غیرواقعی و اهدافی با شائبه شخصی قابل دفاع نیست.

در این میان، رویکرد کند و منفعلانه وزیر ارشاد نیز زمینه ساز این گونه فشارهای غیرمعمول شده که به نظر می رسد در صورت تداوم این روند، وی کارنامه قابل دفاعی از خود بر جای نخواهد گذاشت.

این نمونه ای از فشارهای پنهان بر مدیران دولت روحانی است و اگرچه شعار اعتدال و تعامل با بخشهای مختلف قابل قبول است، اما اگر شعار اعتدال به انفعال و دادن امتیازات بی جا به افراد غیر مسوول ترجمه شود، به پاشنه آشیل دولت دکتر روحانی تبدیل خواهد شد.

چرا که این گونه فشارپذیری ها به ویژه از سوی کسانی که مخالف دولت کنونی هم بودند، راه را برای تداوم و افزایش فشارها باز می کند تا با تبدیل مدیران دولت جدید به افرادی بی اراده و منفعل، ابتکار عمل را از آنها بگیرد.

خبر | سیاست
شماره مطلب: 5208

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates