11.10.2013

محسن قهرمانی: خیلی‌ها را با خودم می‌کشم پایین

رادیوفردا: بخش اخبار ورزشی شبکه خبر صداوسیما به نقل از محسن قهرمانی داور تعلیق شده فوتبال ایران اعلام کرد که اگر در این پرونده با محرومیت مواجه شود، خیلی‌ها را با خودش پایین خواهد کشید.

قهرمانی داور دیدار جنجالی پرسپولیس و سپاهان در هفته دهم لیگ بر‌تر پس از تماس با برخی اعضای کمیته داوران و دو نفر از مدیران بلندپایه فدراسیون فوتبال تهدید کرده چنانچه از قضاوت طرد شود، مسائلی که درباره داوری و مدیران فدراسیون می‌داند را با مدرک افشا خواهد کرد. زیرا به باور او اگر بنا بر محرومیت باشد بسیاری دیگر هم باید تاوان بدهند.

رسانه‌های ورزشی در ایران از مرتبط بودن برخی مدیران فوتبال با جریان رشوه‌گیری داوران خبر می‌دهند. در همین خصوص، محمد رویانیان گفته است: «من پارسال هم گفتم قهرمانی از ما پول خواسته. بعد نوشتند که رویانیان در فدراسیون کت درآورده و داد می‌زند. من در سه مورد، درباره قهرمانی اقرارنامه رسمی با دستخط خودم نوشته‌ام.»

در گزارش سایت قانون آمده افشاگری کامل محسن قهرمانی، حتی می‌تواند لیگ را با یک تعطیلی مقطعی مواجه کند. شاید به همین خاطر حجت‌الاسلام علیپور به مربی بدنساز پرسپولیس گفته بود این موضوع باید در یک دایره محدود جمع شود! موضوعی که با انتقاد عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ مواجه شد.

منتقدان بر این باورند که فدراسیون فوتبال از انگیزه‌ لازم برای پاکسازی کامل فوتبال ایران از داوران، مدیران و واسطه‌هایی که در تعیین نتایج نقش داشته‌اند برخوردار نیست. ورود مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به اینکه صرفاً نهادی قانون‌گذار است، چشم‌انداز این ماجرا را روشن‌تر نکرده است.

کمیسیون اصل ۹۰ در آخرین نشست خود از امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال دعوت کرده بود اما علیپور دبیر ستاد مبارزه با تخلفات حرفه‌ای فوتبال با کنایه گفت: «مجلس اگر واقعا می‌خواهد فوتبال را پاکسازی کند بهتر است از دعوت آدم‌های مسئله‌دار که عملکردشان با شائبه همراه بوده خودداری کند. مربیان و بازیکنان اخلاق از دعوت برخی چهره‌ها به مجلس معترض بودند و خواهان حضور اهالی پاک در این کمیسیون هستند تا آنها بتوانند برای مقابله با ناپاکی، مشاوره‌های درستی ارائه کنند!»

حالا که قهرمانی از فعالیت در عرصه داوری محروم است، باشگاه تراکتورسازی هم نسبت به تضییع حق خود مقابل پرسپولیس توسط این داور، اعتراض دارد. زینی‌زاده مدیرعامل تراکتورسازی گفت: «بعد از بازی با پرسپولیس به فدراسیون نامه نوشتیم که در حق ما اجحاف شده. الان باید مراجع ذیصلاح پیگیری کنند و ما هم از طریق مجاری قانونی پیگیر آن پرونده هستیم»

در این بین، علی دایی از اینکه دو نفر از نزدیکان او هم محروم شده‌اند ناراحت است، زیرا او خودش افشاگر ماجراهای اخیر بود اما حالا دستیار و دوست نزدیک خود را در جمع محرومان می‌بیند. رسانه‌های ورزشی مطالبی درباره مرتضی کریمی مشاور داوری علی دایی منتشر کرده‌اند که قبلاً با اتهامات مشابهی مواجه بوده است. دایی در پاسخ می‌گوید: «یک روز با دخترش سر تمرین راه‌آهن آمد و از من عذرخواهی کرد و گفت از همه جا رانده شده‌ام. باشگاه‌های ایرانی مشاور داوری دارند که در مسائل مربوط به قضاوت به آن‌ها کمک می‌کند. باشگاه راه‌آهن هم کریمی را به همین منظور استخدام کرد.»

سرمربی پرسپولیس، مجری برنامه ۹۰ را نیز به «شیطنت» متهم کرد و گفت: «عادل فردوسی‌پور نمی‌دانم در ۹۰ به دنبال چه چیزی بود، مدام درباره بازی راه‌آهن و آلومینیوم در فصل گذشته صحبت می‌کرد. زمانی که ما سه گل به این تیم زده‌ایم دیگر این بحث‌ها برای چه مطرح می‌شود؟ فردوسی‌پور به قول خودش خیلی داشت شیطنت می‌کرد.»

پژمان راهبر سردبیر پخش فارسی سایت گل در یادداشت تحلیلی خود با اشاره به اینکه بخش مهمی از فساد در فوتبال ایران سر در آبشخور فوتبال دولتی دارد، آن را یک نشانه بر سقوط اخلاق عمومی دانسته و نوشته: «از فوتبال بیرون بیایید و به جامعه برگردید. آیا اهل حق و حساب و رشوه به افسر راهنمایی، کارمند شهرداری و مامور گمرک نیستیم؟ می‌دهیم، می‌گیریم. از این جیب به آن جیب. گول شلوغی‌ این یکی دو هفته را هم نخورید، یا فریب دوست معمم و آن سرمربی جنجالی و تیترهای شداد و غلاظ. یک مجموعه فاسد همیشه راه حل‌های ادامه حیات را کشف می‌کند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates