17.10.2013

نماینده علی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها: جریانی در انتظار تمیز کردن سفارت آمریکا در تهران است

دیگربان: محمد محمدیان٬ نماینده علی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها گفته جریانی در ایران منتظر است «آب و جارو» برداشته سفارتخانه آمریکا را «تمیز» کرده و برای آمریکایی‌ها «فرش قرمز» پهن کند.

به گزارش روز پنجشنبه (۲۵ مهر) سایت «نسیم» آقای محمدیان در جمع گروهی از دانشجویان گفته مذاکره «فی‌نفسه» بد نیست٬ اما «یک عده از اول انقلاب اصرار دارند که آمریکا دشمن نیست بلکه کلانتر دنیاست.»

حسن روحانی در جریان فعالیت‌های انتخاباتی خود در سال ۹۲ در برخی سخنرانی‌ها به طور تلویحی از آمریکا با عنوان «کدخدای» جهان یاد کرده بود.

روحانی پس از پیروزی در انتخابات و با موافقت علی خامنه‌ای٬ مذاکرات محدود با آمریکایی‌ها درباره پرونده اتمی تهران را آغاز کرده که این مسئله منجر به بروز اختلاف‌ در میان مقام‌های جمهوری اسلامی شده است.

حامیان حسن روحانی همچون اکبر هاشمی رفسنجانی با حمایت از این مذاکرات خواستار تغییر سیاست‌های ایران در رابطه با آمریکا و حتی حذف شعار «مرگ بر آمریکا» هستند.

حامیان و نظامیان علی خامنه‌ای نیز به صورت مشروط از این مذاکرات حمایت کرده و به نتایج آن بسیار بدبین هستند.

محمدیان نیز در همین رابطه گفته «مذاکره در فضای دیپلماتیک به معنی گفتگو نیست بلکه به معنای معامله است و این مغالطه کاری ژورنالیست‌هاست که فضای فکری مردم را به سمت معنای گفتگو برده‌اند.»

وی بی‌آنکه به نام هاشمی رفسنجانی اشاره کند اظهار کرده است: «یک جریان فکری در کشور منتظر است که آب و جارو بردارد و سفارت خانه را تمیز کند و برای آمریکایی‌ها فرش قرمز بیندازند.»

محمدیان افزوده که «این جریان برای رسیدن به اهداف و مقاصدش حتی دست به تحریف مدرن زده است. این‌ها در راستای تحریف خاطرات امام خمینی صرف نامه فرستادن به امام را شأنیت بخشیده‌‌اند و گمان می‌کنند ارسال یک پیشنهاد ولو طرف مقابل به آن جوابی ندهد آن پیشنهاد مشروعیت پیدا می‌کند.»

منظور وی نامه هاشمی رفسنجانی به آقای خمینی درباره حذف شعار «مرگ بر آمریکا» است که خبر آن چندی پیش در سایت رئیس مجمع تشخیص منتشر شد و جنجال‌های بسیاری به همراه داشت.

نماینده خامنه‌ای در دانشگاه‌ها اظهار کرده که «هنوز بیش از نصف ملت ما امام را به چشم خودشان دیده‌اند و آقایان امام را تحریف می‌کنند خدا می‌داند این‌ها ۵۰ سال دیگر چه می‌خواهند انجام دهند.»

وی همچنین افزوده است: «اگر ایستادگی کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. آقایی هزینه دارد و هزینه آن ایستادگی و مقاومت است.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates