24.10.2013

لاریجانی: خامنه‌ای عامل عدم معرفی توفیقی نیست

خودنویس: علی لاریجانی٬ رئیس مجلس ایران اظهارات برادر همسرش، علی مطهری، مبنی بر مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با معرفی جعفر توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم را رد کرد. علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز چهارشنبه گفت: «در این روزها در بحث وزیران پیشنهادی شنیده شده است که به نوعی این امر یا تغییرات آن به نظرات رهبری مربوط داده شده است، به هیچ‌وجه این رای درستی نیست.»

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس مجلس ایران افزوده است که رهبر ایران همیشه تلاش نموده‌اند کارهای قوای سه‌گانه بر مبنای قانون اساسی تحقق یابد.

لاریجانی در این خصوص گفته است: «بنده لازم دیدم این نکته را عرض کنم تا بی‌جهت در کشور سوء تدبیر نشود ضمن ای‌نکه طرح این مسئله هم مثل طرح برخی مسائل فایده‌ای برای کشور ندارد، جدای از عدم صحت آن فایده‌ای هم بر آن مترتب نیست.. وزیران توسط رئیس‌جمهور انتخاب می‌گردند و به مجلس برای رای اعتماد معرفی می‌شوند و مجلس هم بررسی می‌کند و چنان‌چه افراد را صاحب کفایت لازم دید رای می‌دهد. این مسائل چه در حوزه کار قوه مجریه و چه در حوزه کار قوه مقننه به جای‌گاه رهبری مربوط نیست، به تصمیم قوه مجریه و مقننه مربوط است.»

گفتنی است روز گذشته علی مطهری با اشاره به معرفی ۳ وزیر پیشنهادی «علوم، تحقیقات و فناوری»، «آموزش و پرورش» و «ورزش و جوانان» به مجلس گفت: به طور حتم دولت روحانی مصمم به معرفی توفیقی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بود، اما طبق اطلاع من رهبری با معرفی وی به‌عنوان وزیر پیشنهادی مخالفت کرده‌اند.

علاوه بر سخنان مطهری، پیشتر سایت «سحام نیوز» هم خبر داده بود که رهبر ایران با معرفی سرپرست فعلی وزارت علوم به خاطر «مواضع سیاسی» وی مخالفت کرده است.

این سایت افزوده بود که «نگرانی رهبری٬ تغییر شرایط دانشگاه‌ها از امنیتی به آموزشی و فرهنگی است. او بر حفظ و ابقای مدیران امنیتی در راس دانشگاه‌های کشور اصرار دارد».

حسن روحانی٬ رییس جمهوری ایران اوایل هفته جاری رضا فرجی‌دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی کرد. آقای توفیقی پس از رای عدم اعتماد مجلس به جعفر میلی منفرد برای وزارت علوم در روز ۲۶ مرداد امسال، به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد. وی در دو ماه گذشته اقدام به برکناری برخی از روسای دانشگاه‌ها کرد که مهم‌ترین آن‌ها برکناری صدرالدین شریعتی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی پس از هشت سال و محمداسماعیل همدانی گلشن‌، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates