25.10.2013

اسماعیل احمدی‌مقدم٬ فرمانده پلیس: نظام در تربیت انواع سگ خودکفا شده است

دیگربان: اسماعیل احمدی‌مقدم٬ فرمانده پلیس گفته که پلیس از سگ و اسب برای سرکوب اعتراض‌های خیابانی استفاده نخواهد کرد و جمهوری اسلامی در زمینه تربیت انواع سگ خودکفا شده است.

آقای احمدی‌مقدم این مطالب را در گفتگویی که روز جمعه از وی از سوی ایسنا منتشر شده بیان کرده و خودکفا شدن جمهوری اسلامی در تربیت سگ را افتخاری برای ایران دانسته است.

وی گفته که پلیس «به لطف خدا» توانسته «واحد تربیت سگ» راه‌اندازی کند که این واحد می‌تواند «انواع سگ ضد تروریسم، مواد منفجره‌یاب، انسان‌یاب، موادمخدر و… تربیت کند.»

این فرمانده پلیس در عین حال افزوده که در واحد ضدتروریسم «نوپو» نیز سگ حضور دارد٬ اما «ما قطعا سگ را علیه اغتشاشگران استفاده نمی‌کنیم اما برای گروگانگیر یا قتل استفاده می‌کنیم.»

احمدی‌مقدم اضافه کرده «هر سگی ماموریت خاص خود را دارد و تربیت این سگ‌ها کار بسیار فوق‌العاده حرفه‌ای است.»

این فرمانده پلیس درباره پیش‌بینی استفاده از اسب در یگان ویژه برای سرکوب‌ اعتراض‌ها نیز گفته که پلیس چنین تصمیمی ندارد و راه‌اندازی باشگاه اسب‌سواری برای پر کردن اوقات فراغت نیرو‌های یگان ویژه است.

پلیس جمهوری اسلامی در مهر ماه سال‌جاری به طور رسمی یگان «پلیس اسب سوار» را راه‌اندازی کرده که یکی از اهداف این یگان بالا بردن توان پلیس در سرکوب اعتراض‌های خیابانی است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates