28.10.2013

جمع‌آوری بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» در تهران


خودنویس: شهرداری تهران از جمع‌آوری بیلبوردهای ضدآمریکایی معروف به «صداقت آمریکایی» در سطح این شهر خبر داد.

هادی ایازی، سخنگوی شهردار تهران گفت : «یکی از مؤسسات فرهنگی تبلیغاتی در اقدامی خودسرانه و بدون اطلاع و تأیید شهرداری، اقدام به نصب این تابلوهای تبلیغاتی کرده بود که با آن‌ها برخورد شد.»

از هفته گذشته و در آستانه راه‌پیمایی ضدآمریکایی روز ۱۳ آبان، چندین بیلبورد ضد آمریکایی در مناطق مختلف و خیابان‌های اصلی پایتخت ایران نصب شده بود.

گفته می‌شود که طراح این بیلبوردها «سازمان هنری- رسانه‌ای اوج» بوده که وابسته به نیروهای امنیتی است.

در این بیلبوردها که از طراحی‌های مختلفی بهره گرفته شده، «صداقت آمریکایی‌ها» در مذاکرات با مقام‌های جمهوری اسلامی زیر سؤال برده شده بود.

گزارش شده که به جای برخی از این بیلبوردها، بنرهایی نصب شده که روی آن نوشته شده : «نه ظلم می‌کنیم و نه ظلم می‌پذیریم.»

پیشتر غلامرضا انصاری یک عضو شورای شهر تهران گفته بود که: «نصب بیلبوردها از طرف هر گروهی که انجام شده کار غیراصولی و ضد امنیت ملی است.»

اما اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه گفت : «محتوای بیلبردهای «صداقت آمریکایی» هشدار و عدم اعتماد به دولتی است که همواره روش‌های مشخصی علیه کشور ما داشته است.»

هم‌چنین محسن رضایی در این باره گفت: «آزادی همین است و قبل از این که مذاکرات به نتیجه برسد، نباید آمریکا احساس کند که یک طرفه امتیاز می‌دهیم.»

این درحالی است که خبرگزاری ایسنا در طنز روز خود نوشته است : «آیا شهرداری اجازه می‌ده درباره‌ صداقت بقیه کشورها هم کسی بیلبورد بذاره؟ مثلا صداقت روسی؟»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates