28.10.2013

نظری نظری نداره!: واکنش ظریف به رخدادهای «روز غدیر» در محل حصر موسوی و رهنورد

رادیوفردا: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، بدون اشاره مستقیم به نام خانواده میرحسین موسوی و زهرا رهنورد یا حمله به دختران آنها در روز غدیر و با اشاره به این‌که موضوع از حوزه مسئولیت او خارج است، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت «آنچه در روز عید غدیر اتفاق افتاد، برای همه تلخ بود».

اشاره وزیر امور خارجه ایران که به طور تلویحی به موضوع حمله نیروهای امنیتی به دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد بر می‌گردد، پس از آن انجام می‌شود که گروه زیادی از کاربران در صفحه فیس‌بوک او در این مورد اظهار نظر کردند. بسیاری از آنها نیز از او خواسته بودند در این مورد کاری کند یا موضعی بگیرد.

آقای ظریف نوشته است: «نظرات و انتقادات شما را هم در این زمینه دیدم و گرچه توقع دوستان برای موضع‌گیری پیرامون مسائلی که از حوزه مسئولیت من خارج است را غیرواقع‌بینانه می‌دانم، ولی از اینکه صفحه من را برای اظهار نظرهای خود قابل می‌دانید، خوشحالم».

وزیر خارجه ایران سپس به نوشته معصومه ابتکار، از معاونان رییس‌جمهوری در صفحه فیس‌بوکش و سخنان محمود علوی، وزیر اطلاعات اشاره کرده است که چندی پیش گفته بود «برقراری امنیت باید در چارچوب باشد. خداوند از پایمال شدن حق خود اگر سهوی و غیرعمدی باشد گذشت می‌کند اما از پایمال شدن حق مردم حتی اگر سهوی هم باشد نمی‌گذرد. کسانی که دل به مهر نظام مقدس جمهوری اسلامی بسته‌اند و علاقه‌مند به رشد این نظام هستند باید در جهتی حرکت کنند که همه ملت احساس امنیت کنند و البته پیشگیری مقدم بر درمان است».

معصومه ابتکار خود پیش از این در صفحه فیس‌بوکش با اشاره به «حادثه ناگوار روز عید غدیر» به همین گفته‌های وزیر اطلاعات به عنوان «رویکردی مثبت برای رسیدگی به موضوع» استناد کرده بود.

بر اساس گزارشی که سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی منتشر کرده است، نیروهای امنیتی روز پنج‌شنبه دوم آبان ماه، دختران زهرا رهنورد و میرحسین موسوی را در حالی‌که برای دیدار از خانواده خود در روز غدیر به محل حصر آنها رفته بودند، کتک زدند.

این موضوع در خود ایران با واکنش‌هایی از سوی مقام‌های رسمی روبه‌رو شد.

از جمله محمد پورمختار، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران، به دختران رهنورد و موسوی توصیه کرد به نیروی انتظامی شکایت کنند.

آقای پورمختار چهارم آبان ماه گفته بود «در اين مورد نيروی انتظامی مرجع رسيدگی است و بهتر می‌تواند در اين زمينه ورود کند».

فرمانده نیروی انتظامی ایران نیز به این سخنان واکنش نشان داده و گفته است «هر فردی می‌تواند شکایتی را مطرح کند و ما نیز آن را در دستور کار قرار می‌دهیم». با این همه این فرمانده عالی‌رتبه امنیتی می‌گوید در این مورد شکایتی از سوی دختران رهنور و موسوی به پلیس نشده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates