30.10.2013

جواد کریمی‌قدوسی«‌عضو کمیسیون امنیت‌ملی» به «شرق» خبر داد: 10 نماینده مجلس، متهم پرونده 3‌ هزار‌میلیاردی

شرق: پیش از این برخی گزارش‌ها از نقش برخی نمایندگان مجلس هشتم‌ونهم در ماجرای اختلاس سه‌هزار‌میلیاردتومانی حکایت داشت. اما آنطور که جواد کریمی‌قدوسی به «شرق» می‌گوید «نزدیک به 10نماینده تا به حال به دادگاه رفته‌اند و به برخی ابهام‌ها پاسخ داده و در مواردی هم بازجویی شده‌اند. از میان این 10نماینده، تاکنون نقش سه‌نماینده در ماجرای اختلاس سه‌هزار‌میلیاردتومانی محرز شده.»
شهریور ۱۳۹۰ رسانه‌ها به نقل از برخی مسوولان، از کشف اختلاسی بزرگ در بانک‌های ایران خبر دادند که بر اساس آن «مه‌آفرید امیرخسروی» توانسته بود مبلغ سه‌هزار‌میلیاردتومان را از شبکه‌های بانکی ایران اختلاس کند. هرچه پیگیری پرونده جلوتر رفت، اسامی و نام‌های به‌نسبت دولتی و رسمی بیشتر به پرونده اضافه شد، اما آنطور که کریمی‌قدوسی به «شرق» گفته شاید رسیدگی به این پرونده چندصباحی به تعویق بیفتد. سردار کریمی‌قدوسی پیگیر ماجرای نقش چند نماینده مجلس در ماجرای اختلاس سه‌هزارمیلیاردی بوده و به‌خاطر سوال او و چند نماینده دیگر وزیر دادگستری دولت احمدی‌نژاد به مجلس احضار شده بود. پورمختار، رییس کمیسیون اصل 90 نیز درباره اینکه پیگیری‌های کمیسیون اصل 90 درباره اختلاس سه‌هزار‌میلیاردی و نقش برخی نمایندگان به کجا رسیده، می‌گوید: «گزارش کمیسیون اصل 90 از پرونده اختلاس نهایی شده. نام برخی نمایندگان مجلس هشتم‌ونهم در پرونده اختلاس سه‌هزار‌میلیاردی مطرح شده و تقریبا نقش سه‌نماینده در پرونده قطعی شده که جزییات بیشتر به‌موقع از سوی قوه‌قضاییه ارایه خواهد شد.»
مردم منتظر اعلام نام نمایندگان متخلف هستند
کریمی‌قدوسی نیز درباره اینکه چرا نام افراد و نهادهای مرتبط با این پرونده از سوی دستگاه قضایی مطرح نمی‌شود، نیز معتقد است: «برخی یقه‌سفیدها صاحب مقام‌ها و اطلاعات و نفوذی‌های داخلی و خارجی هستند و به این سادگی نمی‌توان آنها را پای میز محاکمه کشاند، شاید به مصلحت برخی باشد تا برای چند صباح کوتاهی هم که شده موضوع عقب بیفتد اما نمی‌شود که به‌طور کلی مساله را از دستور کار خارج کرد، افکار عمومی در انتظار رسیدگی هرچه‌سریع‌تر به این پرونده است. برای مثال مردم دوست دارند هرچه‌سریع‌تر نام نمایندگانی که جرمشان قطعی شده از تریبون قوه‌قضاییه اعلام شود.»
هیات‌رییسه جلوی طرح سوالات نمایندگان را می‏‌گیرد
کریمی‌قدوسی، سوالی مطرح کرده که گویا هیات‌رییسه مجلس از پذیرش آن سر باز زده. سوال مربوط به اظهارات اخیر قاضی سراج درباره برخورد با برخی یقه‌سفیدهای درگیر پرونده اختلاس سه‌هزار‌میلیاردتومانی است. او در همین زمینه به «شرق» می‌گوید: «قاضی سراج، قاضی پرونده اختلاس که الان رییس سازمان بازرسی کل کشور است، در مصاحبه‌شان گفتند که اگر با 10نفر «یقه‌سفید» برخورد شود، جلوی این مفاسد گرفته خواهد شد و سوال من این است که با این 10 «یقه‌سفید» چه برخوردی شده؟ این سوال از سوی من مطرح شده و یکی از اعضای هیات‌رییسه به من گفت که شما نمی‌توانید از وزیر دادگستری سوال بپرسید. نمی‌دانم چه اتفاقی در هیات‌رییسه افتاده که جلوی طرح سوالات نمایندگان را می‌گیرند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates