31.10.2013

شجونی: خویشاوندان امام همه ضد انقلاب‌اند

خودنویس: یک بار به حسن آقا گفتم امام مثل پیغمبر است. گفت چطور؟ گفتم خویشاوندان امام هم مثل پیغمبر همه ضد انقلاب‌اند؛ خویشاوندان پیغمبر نیز بعد از فوت امام علیه خواسته‌ها و فرمایشات او عمل کردند؛ حسن آقا خندید.

جعفر شجونی ، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفتگو با خبرگزاری «نسیم» [3]، به سخنان و موضع‌گیری‌های اخیر خانواده خمینی در موضوعات رابطه با آمریکا، حجاب و موسیقی واکنش نشان داد و همه آنان را ضد انقلاب خواند و خود را فرزند معنوی امام دانست.

فعالیت‌های فیس‌بوکی، انتشار عکس‌های خلاف عرف مسئولان جمهوری اسلامی، انتشار عکس فتوشاپی نعیما طاهری [4]، حمایت از خاطرات و پیشنهادهای هاشمی رفسنجانی، پیشنهاد حذف شعار «مرگ بر آمریکا» [5]، بیان یک جوک از قول خمینی درباره همسر شهدا [6]، سخن گفتن از «انقلاب رنگ» [7] در لباس و نیز اعلام علاقه به «هایده و مهستی» [7] توسط خویشاوندان و نوه‌های خمینی از جمله مواضعی است که مورد خشم محافظه‌کاران و جنجال در سپهر رسانه‌ای شده است.

مهم‌ترین محورهای سخنان جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفتگو با خبرگزاری «نسیم» به شرح زیر است:

– آنان که با قرآن سروکار دارند می‌دانند قرآن، محکمات و متشابهاتی دارد. امام محکمات انقلاب را بیان کرده است؛ امام در رابطه با سه چیز محکم حرف زده است: «آمریکا، موسیقی و حجاب».

– بعضی از منسوبین امام که لیاقت آن را ندارند که امام، بزرگ آنها باشد، اخیراً در این سه مورد اظهار نظرهای غلطی کرده و بعضاً آنها را به حضرت امام نسبت دادند.

– اگر رابطه با آمریکا فایده‌ای داشت، آمریکا با هم‌پیمانان اروپایی خود این‌طور تعامل نمی‌کرد؛ امروز شاهد هستیم که از موبایل خانم مرکل تا سایر دستگاه‌های دولتی کشورهای اروپایی مورد شنود و جاسوسی دستگاه اطلاعاتی آمریکاست. وضعیت اقتصادی اروپا و آمریکا نیز روز به روز بدتر می‌شود و هم‌پیمانان آمریکا بهره‌ای از آن نبرده‌اند. با چنین وضعیتی برخی در داخل می‌گویند «مرگ بر آمریکا» را حذف کنیم.

– نعیمه اشراقی از اول ضد انقلاب بود؛ این‌ها بخواهند در این حوزه‌ها اظهار نظر کنند خودشان را کوچک می‌کنند نه حضرت امام را.

– ما که به حرف‌ها و فرمایشات امام عمل می‌کنیم فرزندان معنوی امام هستیم و این‌ها به لحاظ نسبت فامیلی نمی‌توانند چیزی از عظمت او را در خود ایجاد کنند زیرا خلاف مشی امام عمل می‌کنند.

– این که می‌خواهند امام به این عظمت و بزرگی را کوچک کنند پستی است. داماد خانم زهرا اشراقی به جرم فعالیت علیه نظام محکومیت داشته است و این افراد منسوب به حضرت امام اعمال ضد انقلابی داشته‌اند و یا زندان رفته‌اند یا باید بروند.

– حسین خمینی هم کارهای غلطی داشت و حالا نوبت به این‌ها رسیده‌است.

– من ماه رمضان به چین کمونیستی و کره شمالی رفته بودم. مردم آن جا بیشتر از فامیل‌های امام به امام احترام می‌گذارند.

– لیاقت می‌خواهد که کسی فامیل حضرت امام باشد. آیا نوه امام باید بگوید من هایده و مهستی را دوست دارم و می‌خواهم تابوشکنی کنم؟ مگر حکومت ما تابویی و بت‌پرستی شده است؟

– یک بار به حسن آقا گفتم امام مثل پیغمبر است. گفت چطور؟ گفتم خویشاوندان امام هم مثل پیغمبر همه ضد انقلاب‌اند؛ خویشاوندان پیغمبر نیز بعد از فوت امام علیه خواسته‌ها و فرمایشات او عمل کردند؛ حسن آقا خندید.

– این ها به امام نود و چند ساله چه کار دارند که می‌خواهند او را نقد کند؟ او و دو پسرش از دنیا رفتند و حضرت امام زمینی که در خمین داشت وقف ساخت مسکن برای بی‌خانمان‌های خمین کرد و خانه قمش را موزه کردند.

– اگر این‌ها خیلی شجاعت داشتند زمان شاه خیلی اعتراض‌ها را می‌کردند و آن زمان سکوت نمی‌کردند، نه این که حالا که امام در قید حیات نیست او را نقد کنند.

– این رفتارها در شأن این خانواده نیست؛ ما به حسن آقا توصیه و از او خواهش کردیم که این‌ها را سر جای خود بنشاند و باعث آبروریزی برای خاندان امام نباشند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates