01.11.2013

مقام‌های آمریکایی: اسرائیل یک پایگاه سوریه را هدف قرار داد

رادیوفردا: خبرگزاری آسوشیتدپرس و شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که اسرائیل روز «پنجشنبه» یک پایگاه نظامی در خاک سوریه را هدف قرار داده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده که یک مقام دولت اوباما تایید کرده است شامگاه پنجشنبه جنگنده‌های اسرائیلی این حمله را انجام داده‌اند. این مقام آمریکایی که نامی از وی برده نشده، با این حال جزییات بیشتری حمله هوایی به خاک سوریه ارائه نداد.

این خبرگزاری به نقل از یکی دیگر از مقام‌های امنیتی آمریکایی می‌افزاید که هواپیماهای اسرائیلی موشک‌های اس ای-۱۲۵ روسی در بندر لاذقیه هدف قرار داده‌اند.

این برای نخستین بار نیست که گزارش می‌شود اسرائیل به اهدافی در خاک سوریه حمله کرده است.

پیش از این گزارش شده بود که اسرائیل محموله‌های موشکی یا اماکن نظامی در خاک سوریه را هدف قرار داده است.

شبکه سی‌ان‌ان هم این خبر را به نقل از مقام‌های آمریکایی منتشر کرده است. سی‌ان‌ان می‌گوید رسانه‌های خاورمیانه از انفجاری را در انبار موشکی سوریه خبر داده بودند اما دولت اسرائیل از تایید این گزارش‌ها خودداری کرده بود.

سی‌ان‌ان می‌افزاید به گفته یک مقام آمریکایی اسرائیل موشک‌ها و تجهیزات مرتبط به آن را هدف قرار داده چراکه بیم آن داشته این موشک‌ها به دست حزب‌الله بیفتد.

در این گزارش آمده که برخی زمان این حمله را چهارشنبه و برخی دیگر پنجشنبه عنوان کرده‌اند. سخنگوی ارتش اسرائیل حاضر نشده است درباره این گزارش اظهار نظر بکند.
اسرائیل تاکنون هیچیک از این حملات منتسب به خود را به عهده نگرفته است.

در همین حال در بحبوحه جنگ داخلی و حملات احتمالا خارجی، روز پنجشنبه سازمان منع سلا‌ح‌های شیمیایی اعلام کرد که دولت سوریه همه سلاح‌های شیمیایی اعلام شده و تاسیسات تولید آن را در ۲۱ پایگاه نابود کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates