06.11.2013

از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: پرونده تحصیل ۳هزار نفر از فرزندان مقامات در خارج از کشور به شورای عالی امنیت ملی رفت

دیگربان: کمیسیون امنیت ملی مجلس از شورای عالی امنیت ملی خواست موضوع تحصیل بیش از سه هزار تن از فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی در بریتانیا و سایر کشور‌های خارجی را بررسی کند.

حسین نقوی حسینی٬ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس روز سه‌شنبه (۱۴ مهر) گفته این طرح با عنوان «رفع تبعیض تحصیل فرزندان مقامات» به شورای عالی امنیت ملی فرستاده شده است.

نقوی حسینی افزوده که «تحصیل فرزندان مقامات خارج از کشور (انگلیس) ممنوع است و برخی براساس اصل سوم قانون اساسی چنین ممنوعیتی را تبعیض آشکار می‌دانند.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته که این کمیسیون موضوع تحصیل فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور را به درخواست چند نماینده مجلس دنبال کرده است.

وی افزوده «پس از سخنان موافق و مخالف، در ‌‌نهایت مصوب شد که درخواست مذکور به شورای عالی امنیت ملی ارسال شود.»

براساس اعلام گروهی از سایت‌های محافظه‌کار بیش از سه هزار تن از فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی در دانشگاه‌های خارج از ایران تحصیل کرده و یا مشغول تحصیل هستند.

۲۹ فروردین ما امسال سایت «جوان آنلاین» نوشته سه هزار نفر از فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی که در کشور‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند حاضر به بازگشت به ایران نیستند.

۱۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ نیز سایت محافظه‌کار «تعامل» از تحصیل ۴۰۰ نفر از فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی در بریتانیا خبر داده و خواستار بازگشت آن‌ها به ایران شده بود.

این سایت نوشته بود مردم این پرسش را دارند که «فرزندان مسئولین ایرانی از چه طریقی برای ادامه تحصیل به غرب می‌روند و چرا اینان تمایل شدید به تحصیل در خارج از ایران را دارند؟»

روند مهاجرت فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی به کشور‌های خارجی به منظور ادامه تحصیل و زندگی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates