07.11.2013

سعید مرتضوی٬ دادستان سابق تهران: نظام به خاطر برخورد با پالیزدار باید به من مدال بدهد

دیگربان: سعید مرتضوی٬ دادستان سابق تهران گفته نظام باید به وی به خاطر برخورد با عباس پالیزدار «مدال» و «پاداش» بدهد٬ نه اینکه به دادگاه احضارش کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها٬ آقای مرتضوی این مطلب را روز چهارشنبه (۱۵ آبان) هنگام ورود به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت در جمع خبرنگاران بیان کرده است.

مرتضوی با شکایت عباس پالیزدار به خاطر «بازداشت غیر قانونی» او و گروهی از افراد دخیل در پرونده جنجالی‌اش به دادگاه احضار شده است.

دادستان سابق تهران نیز پس از حضور در دادگاه گفته «باند پالیزدار» بسیاری از «اسرار محرمانه و سری» کشور را در خانه خود نگهداری می‌کرده و از خانه اعضای این «باند» اسناد «جاسوسی» کشف شده است.

وی همچنین اتهام‌های دیگری به پالیزدار و گروهی دیگر از همکاران وی وارد کرده و افزوده که باید در این پرونده «تبرئه» شود.

مرتضوی اظهار کرده است: «اگر بررسی پرونده بر مبنای عدل و عدالت باشد باید به ما مدال و پاداش دهند نه اینکه احضاریه و مواخذه‌ای در کار باشد.»

عباس پالیزدار نیز از روند رسیدگی به این شکایت ابراز خرسندی کرده و گفته است: «حتی اگر رای این دادگاه و دادگاه تجدیدنظر نیز منطبق بر خواسته ما نباشد ما این راه را ادامه خواهیم داد.»

پرونده پالیزدار یکی از جنجالیترین پرونده‌های قضایی ۱۰ سال گذشته در ایران است.

عباس پالیزدار سال ۱۳۸۷ در یک سخنرانی جنجالی در دانشگاه همدان٬ بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی را به دست داشتن در فساد‌ مالی متهم کرد که همین سخنرانی منجر به بازداشت وی شد.

وی ۲۰ تیر ۱۳۸۸ پس از سیزده ماه زندان و در حالی که حکم ۱۰ سال زندان را از دادگاه بدوی دریافت کرده بود با سپردن ۳۵۰ میلیون تومان وثیقه تا زمان صدور حکم نهایی از زندان آزاد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates