18.11.2013

دیدار خانواده موسوی و کروبی با هاشمی رفسنجانی، حسین کروبی: آقای هاشمی گفت خیر و صلاح نظام این است که هر چه زودتر رفع حصر شود

خُسن آقا: دارند زمینه آزادی این دو را آماده می کنند!
کلمه : آیت الله هاشمی هم ضمن ابراز تاسف از عدم تغییر شرایط برای آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد گفته است که این حصر نیست بلکه یک زندان انفرادی است. چندی پیش هم در ملاقاتی به مقام رهبری گفتم اگر اتفاقی برای این محصورین رخ دهد ننگش برای همیشه بر دامن این نظام خواهد ماند. صلاح و خیر نظام در این است که هرچه زودتر از آنها رفع حصر شود. درشرایط فعلی رفع حصراز جمله مطالبات جدی مردم است و در ملاقات‌هایی که با اشخاص و گروه‌ها دارم، هرجا که نام کروبی و موسوی برده می‌شود با ابراز احساسات جمع مواجه می‌شوم….

هفته ی گذشته دختران میرحسین و رهنورد و خانواده مهدی کروبی، به دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی رفته و در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت همراهان در حصر جنبش سبز و آنچه در این سال ها رخ داده را به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دادند.

به گزارش کلمه، دختران موسوی و رهنورد در این دیدار که با حضور همسر و فرزندان آیت الله هاشمی انجام شده، با توصیفی از وضعیت پدر و مادرشان در حصر خانگی، به شرح جزییاتی از آنچه در روز ملاقات عید غدیر با پدر و مادر گذشت پرداختند.

محمدحسین کروبی در صفحه فیس بوک خود با شرح این دیدار نوشته است: هفته پیش فرصتی فراهم شد که همراه با فرزندان آقای موسوی، برای دیدار با آقای هاشمی رفسنجانی به منزل ایشان برویم.

در این ملاقات که همسر و فرزندان آقای هاشمی هم حضور داشتند، فرزندان میرحسین و رهنورد شرحی از اخرین وضعیت پدر و مادرشان و اتفاقاتی که در روز عید غدیرخم برای آنها پیش آمد را به آقای هاشمی گزارش دادند.

محمدحسین کروبی در ادامه نوشته است: من هم گزارشی از محل اقامت نامناسب پدرم و آخرین وضعیت سلامتی ایشان دادم و اشاره کردم که: «آرتروز زانو و پوکی استخوان آقای کروبی را رنج می‌دهد بطوری که نزدیک به دوماه است که قادربه پیاده روی در آپارتمان محل حصرشان نیستند.» همچنین گفتم که با تغییر دولت نه تنها اتفاق مثبتی در برخورد با ایشان صورت نگرفته که از برخی جهات اوضاع بدتر هم شده است. برای آقای هاشمی توضیح دادم که این رفتار ریشه در صحبت وزیر اطلاعات در مجلس دارد که بیان نمودند من با دوچرخه وارد این وزارتخانه خواهم شد و نه با اتوبوس. درحالی که همه می‌دانیم وزیر قبلی با ترن وارد این وزارتخانه شده بود.

فرزند مهدی کروبی در ادامه ی گزارش خود آورده است: به آقای هاشمی گفتم با دوچرخه نمی‌توان به وزارتخانه‌ای رفت که وزیر قبلی‌اش با ترن به آنجا رفته است و عدم تغییر شرایط پدرمان هم به همین دلیل است. به ایشان عرض کردم که پس از هزار روز حبس و حصر اینجا اولین جایی است که ما برای تظلم‌خواهی مراجعه کرده‌ایم چون شما با اعضای این دولت که براساس رای مردم انتخاب شده است نزدیک می باشید. همچنین به آقای هاشمی گفتم که:«حداقل انتظار ما این است که آقای کروبی برای ادامه حصر غیرقانونی به منزل شخصی خود منتقل شود تا شرایط سلامت ایشان تحت نظر خودمان باشد.»

بنا به گزارش کروبی، آیت الله هاشمی هم ضمن ابراز تاسف از عدم تغییر شرایط برای آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد گفته است که این حصر نیست بلکه یک زندان انفرادی است. چندی پیش هم در ملاقاتی به مقام رهبری گفتم اگر اتفاقی برای این محصورین رخ دهد ننگش برای همیشه بر دامن این نظام خواهد ماند. صلاح و خیر نظام در این است که هرچه زودتر از آنها رفع حصر شود. درشرایط فعلی رفع حصراز جمله مطالبات جدی مردم است و در ملاقات‌هایی که با اشخاص و گروه‌ها دارم، هرجا که نام کروبی و موسوی برده می‌شود با ابراز احساسات جمع مواجه می‌شوم.

محمدحسین کروبی در پایان گزارش خود نوشته که آقای هاشمی از خانواده ی همراهان در حصر جنبش سبز خواسته که سلام مخصوص‌شان را به آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد برسانند، وی همچنین ابراز امیدواری کرده که این نگرانی را علاوه‌ بر آیت الله هاشمی، سران دولت که منتخب مردم هستند نیز داشته باشند تا بلکه تغییری در شرایط فعلی حاصل آید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates