22.01.2013

محسن رضایی٬ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: رهبر سران قوا را تهدید به برخورد کرده است

دیگربان: محسن رضایی٬ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید علی خامنه‌ای به سران قوای مقننه٬ قضائیه و مجریه هشدار داده اگر اختلاف‌های آن‌ها ادامه یابد با آن‌ها «برخورد» خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای رضایی این مطلب را روز دوشنبه (دوم بهمن) طی سخنانی در همایش «اقتصاد مقاومتی» در بومهن بیان کرده است.

وی بدون آنکه به نام روسای قوا و اختلاف آن‌ها اشاره کند٬ گفته «کاری کردند که مقام معظم رهبری فرمود اگر این مسائل ادامه پیدا کند، من برخورد می‌‏کنم.»

رضایی افزوده است: «این منازعات خیانت است؛ حال چرا باید در شرایط تحریم، کارهایی صورت گیرد که بالا‌ترین مقام کشور به مسئولان چنین سخنی بگوید.»

دو روز پیش نیز حمید رسایی٬ نماینده مجلس از «اتمام حجت» رهبر جمهوری اسلامی با سران قوا خبر داده و نوشته بود آقای خامنه‌ای از سران قوای مجریه و مقننه خواسته برای حل مشکلات راهی بیابند.

به نوشته رسایی در پی این «اتمام حجت» بود که جلسه چهارشنبه گذشته احمدی‌نژاد با نمایندگان در مجلس با کمترین حاشیه برگزار شد.

پس از برگزاری این جلسه روسای قوا مجریه و مقننه به همراه برخی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس از شامگاه شنبه (۳۰ دی) جلسات مشترکی برای حل و فصل مشکلات آغاز کرده‌اند.

بر اساس مصوبه یکی از این جلسات به دولت اجازه داده شده مبلغ دو میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی برای تامین سبد حمایتی اقشار کم درآمد برداشت کند.

وضعیت معیشتی مردم بر اثر تحریم‌ها٬ ناکارآمدی دولت و اختلاف عمیق میان مقام‌های مسئول منجر به نگرانی خامنه‌ای مواجه شده است.

رهبر جمهوری اسلامی از سران قوا خواسته به طور جدی راهی برای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی پیدا کنند.

محسن رضایی هم از «سوء مدیریت»، «خود‏زنی» و «خود‏تحریمی» به عنوان سه عامل مشکلات کنونی جامعه ایران در کنار تحریم‌های بین‌المللی نام برده است.

رضایی گفته این تحریم‌ها «بسیار سخت»، «سنگین»، «ناجوانمردانه» و «ظالمانه» است به طوری که فروش نفت و درآمد‌های جمهوری اسلامی را به نصف کاهش داده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates