22.01.2013

آغاز خروج شهروندان روس از سوریه

عصرایران: این نخستین بار از زمان آغاز ناآرامی ها در مارس 2011 در سوریه است که روسیه اقدام به خروج اتباع خود از این کشور می کند. روسیه همچنین اعلام کرده است که بر مبنای طرح خروج اتباع خود از سوریه به مرور 30 هزار شهروند خود از سوریه را خارج خواهد کرد.
روسیه با ارسال دو هواپیما به فرودگاه بیروت بیش از 100نفر از اتباع خود را از سوریه خارج می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه وزیر امور اضطراری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که دو هواپیمای روسی روز سه شنبه وارد فرودگاه بیروت می شوند تا بیش از 150 شهروند روسی را از سوریه خارج کنند.

بیش از 150 شهروند روس که بیشتر آنها زن و کودک هستند به بیروت منتقل شده اند تا به کشورشان بازگردند.

پیشتر برخی رسانه های غربی و عربی گزارش داده بودند که روسیه به منظور خارج کردن شهروندانش از سوریه چند ناو به بنادر سوریه اعزام کرده است اما روسیه با تکذیب این خبر اعلام کرد که حضور ناوها در بنادر سوریه صرفا به منظور انجام تمرین های مشترک دریایی با نیروی دریایی سوریه است.

این نخستین بار از زمان آغاز ناآرامی ها در مارس 2011 در سوریه است که روسیه اقدام به خروج اتباع خود از این کشور می کند. روسیه همچنین اعلام کرده است که بر مبنای طرح خروج اتباع خود از سوریه به مرور 30 هزار شهروند خود از سوریه را خارج خواهد کرد.

هیثم الملاح یکی از اعضای ائتلاف مخالفان حکومت سوریه در ماه دسامبر در مصاحبه با شبکه RT روسیه اعلام کرد که اتباع روسی ساکن سوریه به دلیل حمایت های مسکو از حکومت بشار اسد همانند اتباع ایران از اهداف مشروع مخالفان مسلح هستند.

بیش از 30 هزار اتباع روسی در سوریه زندگی می کنند که بیشتر آنها در پروژه هایی که بر مبنای قرار داد همکاری دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی و نظامی منعقد شده ، در این کشور زندگی می کنند. حتی “آلبرت کاژاروف” یکی از اعضای شورای فدراسیون روسیه اعلام کرده است که قریب به 100 هزار اتباع روسی در سوریه زندگی می کنند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند. بنا به گفته این مقام روسی ،قسمت عمده ای از این اتباع روسیه زنانی هستند که به دلیل ازدواج با مردان سوری در این کشور زندگی می کنند.

پیشتر وزیر خارجه روسیه از قصد این کشور برای خروج اتباع خود از سوریه خبر داده بود.

روسیه از حکومت سوریه حمایت می کند و تا کنون دو بار به همراه چین قطعنامه های ضد سوری مورد حمایت غرب در شورای امنیت ملل متحد را وتو کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates