03.12.2013

نتایج تحقیق و تفحص مجلس نشان می‌دهد: ثبت ۱۵ میلیون تخلف در سازمان تامین اجتماعی

دیگربان: دو نماینده مجلس ابعاد تازه‌ای از «فساد» و «تخلف‌های» گسترده در سازمان تامین اجتماعی دوران محمود احمدی‌نژاد را فاش کردند.

نادر قاضی‌پور٬ نماینده محافظه‌کار مجلس روز سه‌شنبه (۱۲ آذر) در جمع خبرنگاران از برخی اقدامات سعید مرتضوی در زمان ریاست بر این سازمان با عنوان «ظلم فاحش» بر کارگران نام برده است.

وی گفته که بابک زنجانی به «سفارش» مقام‌های دولت دهم (محمدرضا رحیمی) بخشی از کارخانجات «شستا» که حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد را به ۱۷ هزار میلیارد تومان خریداری کرده است.

قاضی‌پور همچنین خواستار مشخص شدن سرنوشت سکه‌های توزیع شده طی دو سال گذشته در سازمان تامین اجتماعی و تعیین تکلیف پول‌های اخذ شده از کارگران شده است.

علیرضا محجوب٬ رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی هم امروز از ثبت ۱۵ میلیون تخلف در این سازمان خبر داده و گفته «کلیات مدارک خبر از ظلم بزرگ این سازمان به مردم ایران می‌دهد.»

محجوب در جمع خبرنگاران افزوده نتیجه تحقیق و تفحص نشان از ۳۹ هزار پرداختی حقوق و پاداش مدیران سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که «این حقوق و مزایا دور از انصاف بوده است.»

وی همچنین اظهار کرده که هزینه‌های پرسنلی این سازمان از ۸۹۸ میلیارد تومان در سال ۸۶ به دو هزار ۴۶۴ میلیارد تومان در سال ۹۱ افزایش یافته است.

این نماینده مجلس در عین حال افزوده در همین مدت هزینه اداری این سازمان از ۱۹۹ میلیارد تومان به ۵۱۶ میلیارد تومان در سال ۹۱ افزایش یافته است.

به گفته وی «مدیران این سازمان بدون توجه به زندگی فقرا و میزان حقوق مستمری بگیران کارت‌های هدیه بین خود توزیع می‌کردند و پاداش‌های میلیونی تصویب می‌کردند.»

محجوب همچنین افزوده که هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۲ تصویب کرده بود ۶۰ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال پاداش به ۴۰ تا ۵۰ مدیر این سازمان پرداخت شود.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از گزارش خود گفته از سال ۸۲ تا ۹۲ بیش از ۱۸ میلیون بازرسی از این سازمان صورت گرفته و در پی آن ۱۵ میلیون تخلف ثبت شده است.

وی افزوده که «در این سازمان افزایش حقوق‌های سالیانه به جای ۶ درصد ۳۹ درصد بین مدیران بوده که این افراد باید در مقابل مردم سر به زیر بیندازند ما نیز پرونده این تخلفات را به دادگاه ارسال خواهیم کرد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates