07.12.2013

امیر تتلو خواننده زیرزمینی ایران پس از بازداشت منتشر کرد: فایل صوتی اظهار ندامت از «گذشته سیاه»

رادیوفرانسه: امیر تتلو خواننده زیر زمینی ایرانی، پس از آزادی خود از بازداشت چند روزه اش، فایلی صوتی منتشر کرده است که به نوعی در آن از برخی کارها و «گذشته سیاهش» اظهار ندامت کرده و اظهار امیدواری کرده است تا بتواند این گذشته را پاک کند و بتواند در آینده برای انتشار کارهایش مجوز دریافت کند.
این اولین بار نیست که امیر تتلو بازداشت میشود، او پس از اجرای یک قطعه مشترک با افشین خواننده مقیم خارج از ایران، پس از بازگشت به ایران بازداشت شد، او در یک برنامه که از یوتیوب منتشر شده بود نسبت به «عبور از خط قرمز» در این زمینه اظهار ندامت کرده بود. برنامه ای که به نوعی به زندگی خصوصی او میپرداخت.
این اولین بار نیست که خوانندگان زیرزمینی در ایران بازداشت میشوند. گروه برو بچز، هیچ کس از معروفترین گروه ها و هنرمندان زیرزمینی ایران هستند که خبر بازداشت آنها منتشر شده است. چندی پیش نیز هیچ کس در فیسبوک خود مدعی شده بود پس از انتشار آخرین آلبوم خود، این کار را رها خواهد کرد.
شرکت کننده

رضا تهران
«شرط توبه و ندامت برای تمامی افراد از خواسته های نظام است»
رضا روزنامه نگار در تهران در مورد فایل صوتی که به نوعی تنبه و پشیمانی تتلو از کارهای گذشته خود را در آن اعلام کرده به ناظران میگوید:
به نظر من بازداشت يكي از چهره هايي كه در عرصه موسيقي رپ در ايران فعاليت مي كند نميتواند به منزله تصميم كلان براي برخورد با اين قشر باشد
مي شود حدس زد بازداشت تتلو يا «هيچ كس» كه چند ماه پيش صورت گرفت شكل موردي داشته است، گمانه ديگر در واقع این است که این بازداشت ها در راستاي اين هدف باشه كه نهاد بازداشت كننده با هدف هشدار به ديگر فعالان اين عرصه دست به این اقدام زده باشد و به نوعی محيط رعب برایشان ايجاد كند. با اين حال صحبت هاي آقاي تتلو در فايل صوتي نشان میدهد، کسانی که وی را بازجويي كرده اند، از وی خواسته اند به همكاري رو بياورد و به نوعي در چارچوب رفتار كند. به نظر ميرسد اين فايل صوتي هم بيشتر تحت تاثير شرايط بازداشت بوده و مطمئنا اگر تتلو به خارج از ايران برود حرف هاي ديگري براي گفتن خواهد داشت.
بدون ترديد ندامت از گذشته بعد از يك دوره بازداشت نمايانگر مسایلی است که در جريان بازداشت گذشته. اتفاقا اين مسئله سياسي و غير سياسي هم ندارد و به خوبي نشان ميدهد كه شيوه شرط توبه و ندامت براي تمامي افراد، چه در عرصه سياسي و چه هنري از خواسته هاي نظام است.
نميشود از همه اقشار اجتماعي انتظار داشت كه مثل فعال سياسي در برابر فشارها مقاوم باشند، كما اينكه فعالان سياسي نيز همگي مقاومت يكساني ندارند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates