14.12.2013

ذکر خامنه‌ای به تیم مذاکره کننده هسته‌ای: مطالبات نظام از گروه ۱+۵ باید افزایش یابد

دیگربان: علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی به تیم مذاکره کننده‌ای هسته‌ای دستور داده در مذاکرات آتی با گروه ۱+۵ مطالبات خود را بالا ببرند.

این مطلب را علیرضا زاکانی٬ نماینده محافظه‌کار مجلس طی سخنانی در جمع اعضای بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور استان آذربایجان‌ شرقی بیان کرده است.

وی گفته که «اخیرا رهبری به تیم مذاکره‌ کننده تذکر داده‌اند که در مذاکرات آتی، سطح مطالبات خودتان را بالا ببرید.»

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرده در مذاکرات آتی جمهوری اسلامی با گروه ۱+۵ اگر تهران «کوتاه» بیاید غرب «ریشه همه چیز را خواهد زد.»

گروهی از محافظه‌کاران تندرو از تفاهم‌نامه ژنو با عنوان «جام زهر» و «قرارداد ترکمنچای» یاد می‌کنند و انتقاد‌های تندی متوجه تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران می‌‌کنند.

آنها می‌گویند ایران در سند ژنو امتیاز‌های فراوانی به غرب داده و در مقابل امتیازهای اندک و کوتاه مدتی کسب کرده است.

این انتقاد‌ها پس از افزایش تحریم‌های ‌آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی و ترک مذاکرات هسته‌ای وین از سوی طرف ایرانی٬ علیه دولت روحانی و غرب افزایش یافته است.

محافظه‌کاران تندرو که از آغاز مذاکرات دولت روحانی با آمریکا و امضای سند ژنو خشمگین هستند با وضع تحریم‌های جدید٬ دامنه حملات خود علیه سیاست‌ خارجی دولت روحانی را گسترش داده‌اند.

این در حالی است که زاکانی گفته حسن روحانی و محمدجواد ظریف در دیداری که با رهبر جمهوری اسلامی داشته‌اند٬ موفق به کسب مجوز مذاکره با آمریکا و امضای توافقنامه ژنو شده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates