16.12.2013

جلالی: متوليان پاسخگوی ديدار ستوده و پناهی با پارلمان اروپا باشند

رادیوفردا: کاظم جلالی، رييس گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس، روز يکشنبه ۲۴ آذرماه در خصوص ديدار هیات پارلمان  اروپا با نسرين ستوده و جعفر پناهی گفته است که مجلس مسئوليتی ندارد و بايد وزارت اطلاعات و قوه قضائيه در این زمینه پاسخگو باشند.

هيات پارلمانی اروپا جمعه، ۲۲ آذر در سفارت يونان با نسرين ستوده و جعفر پناهی، برندگان جايزه آزادی انديشه پارلمان اروپا،ديدار کرد. اين ديدار واکنش تعدادی از نمايندگان مجلس را در پی داشته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کاظم جلالی در اين زمينه گفته است:«در روز جمعه که گروه روابط پارلمانی اروپا در روز نخست سفر برنامه ای نداشته اند برنامه ملاقات با سفرای اروپايی را در سفارت يونان داشته اند و اين افراد نيز در اين سفارت حاضر می شوند.»

رييس گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس در خصوص واکنش قوه قضائیه به دیدار هیات اپارلمان اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی گفته است: پاسخ دستگاه قضايی نيز اين بوده است که اين افراد الان آزادند و از همين آزادی استفاده شده است و متوليان امر بايد نحوه هماهنگی آنها با اين گروه را پاسخگو باشند اما مجلس شورای اسلامی هيچگونه مسئوليتی نمی پذيرد چون هيچ هماهنگی با ما انجام نشده است.

کاظم جلالی « متوليان امر» را در اين زمينه دستگاه قضا و وزارت اطلاعات دانسته و گفته است: «آنها بايد در اين خصوص پاسخگو باشند.»

وی همچنين گفته است که يک ماه پيش «رئيس گروه سوسياليست های اروپا» در جريان سفر خود به ايران با نسرين ستوده و جعفر پناهی ملاقات  کرده بود.

به گفته رييس گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس، معاون قوه قضائيه اعلام کرده است که از نظر اين قوه « هيچ مشکلی»  برای ديدار  نسرين ستوده و جعفر پناهی با افراد ديگری که می آيند، وجود ندارد.

در حالی کاظم جلالی  گفته است مجلس در خصوص ديدار هيات پارلمانی اتحاديه اروپا با نسرين ستوده و جعفر پناهی پاسخگو نيست که روز گذشته جواد کريمی قدوسی، نماينده مجلس، خواستار پاسخگويی وزرات امور خارجه در اين زمينه شده بود.

با اين حال وزارت امور خارجه ايران می گويد، سفر هيات پارلمانی اروپا به تهران ارتباطی با آن وزارتخانه ندارد و اين مجلس شورای اسلامی است که دراين‌باره تصميم گرفته است.

يش از اين تاريا کرونبرگ، رئيس فنلاندی هيات پارلمانی اروپا، به راديو فردا گفته بود که اين هيات در جريان سفر خود به ايران علاوه بر نمايندگان مجلس شورای اسلامی با نمايندگان جامعه مدنی ايران نيز درباره مسئله حقوق بشر گفت‌وگو خواهد کرد.

هيات پارلمانی اروپا سال گذشته نيز با پيش شرط ديدار با نسرين ستوده و جعفر پناهی قصد سفر به ايران را داشت که مقامات جمهوری اسلامی با آن مخالفت کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates