24.01.2013

اعتراض نمایندگان به نشست محرمانه دولت و مجلس با رهبر

راه دیگر: پس از ماه ها درگیری میان مجلس و دولت، این هفته رهبر جمهوری اسلامی سران مجلس و دولت را به حضور فراخواند و نسبت به تشدید اختلافات میان قوای سه گانه هشدار داد.

پس از این جلسه محرمانه بود که اعضای کمیسیون های اقتصادی مجلس و محمود احمدی نژاد و وزرای اقتصادی اش نشست های مشترکی در پاستور برگزار شد.

از نتایج این جلسات و تصمیم نهایی مجلس و دولت در خصوص سرنوشت طرح هدفمندی یارانه ها و ارائه بودجه سال ۹۲ خبری در رسانه ها منتشر نشده است اما این نشست ها که ظاهرا بدون اطلاع نمایندگان برگزار شده با حاشیه هایی نیز همراه بود.

جلیل جعفری نماینده خلخال در جلسه علنی روز گذشته طی تذکر آئین‌نامه‌ای درباره جلسات مخفیانه بین دولت و مجلس،‌ با طرح این پرسش که «‌آیا مجلس فقط آقای ابوترابی‌ و چند نماینده است؟» گفت: “چه طور می‌شود که ما بعد از تشکیل جلسات مشترک بین دو قوه، تازه متوجه وجود چنین جلساتی می‌شویم؟”

وی در صحن علنی خطاب به هیئت رییسه مجلس گفت: “مگر ما نماینده مجلس نیستیم؟ همه مجلس باید درباره یک موضوع تصمیم بگیرد، ما نسبت به این اقدام هیئت رئیسه مجلس اعتراض شدید داریم، ما کی متوجه شدیم آقایان تشکیل جلسه مشترک دادند؟ تبعیض بی‌حد و حصری در مجلس حاکم است.”

همچنین جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات نیز در تذکری آئین‌نامه‌ای، با تاکید بر حفظ شأن و جایگاه مجلس، گفت: برخی از نمایندگان در جلسات مشترک با دولت شرکت می‌کنند اما این حق همه نمایندگان مجلس است که بدانند در نشست مشترک دولت و مجلس در محضر رهبر معظم انقلاب چه گذشت.

گفته شده است که رهبر جمهوری اسلامی در این جلسه به مسئولان دولت و مجلس هشدار داده و کشاندن اختلاف قوا به درون جامعه را عین خیانت دانسته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates