24.12.2013

حمله مردان مسلح به خودروي حمل متهم در شيراز

اعتماد: پليس فارس اعلام كرد: عاملان حمله مسلحانه شيراز را تا آخر هفته دستگير مي‌كنيم
پليس استان فارس اعلام كرده است كه در هفته جاري سه نفري را كه ظهر شنبه با حمله مسلحانه به پژوي ماموران آگاهي در بلوار فرهنگ‌شهر شيراز، يك زن را كشته و زن ديگري را مجروح كرده‌اند دستگير مي‌كند. مسوولان انتظامي فارس همچنين گفته‌اند كه علاوه بر شناسايي اين سه مرد مسلح، همدستان آنها را كه در برنامه‌ريزي اين حمله مسلحانه به آنها كمك كرده‌اند نيز شناسايي كرده و تا پايان هفته دستگير مي‌كنند.

مرگ يك زن و مجروحيت زني ديگر

شنبه گذشته عقربه‌هاي ساعت هنوز 12 ظهر را نشان نداده بود كه شهروندان شيرازي در بلوار فرهنگ‌شهر شاهد حمله سرنشينان يك پژو به پژوي ديگري بودند. مردان مسلح از پژوي نقره‌يي رنگ به سوي خودروي پژو كه ماموران آگاهي سوار بر آن بودند، با اسلحه كلاش شليك كردند اما وقتي با مقاومت ماموران پليس و شليك گلوله از سوي آنان مواجه شدند به لاين مقابل رفته و از آنجا به تيراندازي خود ادامه دادند. اما اتوبوس شركت واحد اتوبوسراني شيراز در حالي كه راننده‌اش متوجه تيراندازي نشده بود، ناگهان در مسير تيراندازي قرار گرفت و اين امر سبب شد تا تعدادي گلوله به بدنه اتوبوس اصابت كند. يكي از گلوله‌ها به سر زني 33‌ساله اصابت كرد و پيش از رسيدن او به بيمارستان سبب كشته شدنش شد. زن 36‌ساله‌يي نيز در جريان اين درگيري مجروح شد كه سردار سيروس سجاديان، فرمانده انتظامي استان فارس از بهبود حال او خبر داده است.

ماجرا از آغاز

بيست و ششم خرداد ماه امسال يك شيرازي به كمك دو برادر بلوچ، كودك هشت‌‌ساله‌يي را ربودند و در ازاي آزادي او از خانواده‌اش درخواست پول كردند. اما تحقيقات ماموران پليس آگاهي شيراز، نقشه آنها را بي‌نتيجه كرد. بيست و چهارم تيرماه امسال حدود يك ماه پس از آدم‌ربايي، ماموران پليس پس از دستگيري متهم شيرازي، محل اختفاي كودك را در نيك‌شهر استان سيستان و بلوچستان شناسايي كرده و طي عملياتي او را آزاد كردند. در جريان اين عمليات دو برادر بلوچ آدم‌ربا نيز در استان سيستان و بلوچستان دستگير شدند. تحقيقات از اين سه متهم ادامه داشت تا آخرين روز از آذرماه امسال كه موعد برگزاري دادگاه آنها بوده است. يك منبع آگاه از درگيري مسلحانه در اين باره به «اعتماد» گفت: «ماموران آگاهي، متهمان را با دو خودروي پژو به سمت دادسرا مي‌بردند. هر سه متهم در خودروي ديگري بودند اما همدستان‌شان خودروي اسكورت را با خودروي حامل متهمان اشتباه گرفته بودند.»

سردار سيروس سجاديان، فرمانده انتظامي استان فارس نيز در اين باره گفت: «مجرماني كه قصد فراري دادن آدم‌ربايان در شيراز را داشتند پس از درگيري با پليس ناكام ماندند. در حالي كه ماموران قصد انتقال اين زندانيان براي حضور در دادگاه را داشتند، يك دستگاه خودروي پژو به خودروي ماموران نزديك شده و سرنشينان خودروي پژو براي فراري دادن آدم‌ربايان دستگير شده، مبادرت به تيراندازي كردند.»

او ادامه داد: «در اين راستا ماموران نيز اقدام به تيراندازي به سمت متهماني كه قصد فراري دادن آدم‌ربايان را داشته كردند كه در نهايت متهمان با به جا گذاشتن خودروي خود و با دو اسلحه كلاش، چهار تير خشاب و 120 فشنگ از محل متواري شدند اما متهمان كه در اجرايي كردن نيت خود ناكام مانده‌اند هم‌اكنون شناسايي شده و تحقيقات براي دستگيري اين افراد ادامه دارد. ماموران پليس آگاهي استان تعدادي ديگر را كه با اين افراد در ارتباط بوده شناسايي كرده‌اند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates