25.12.2013

دکتر علی‌اصغر غروی به درخواست آیت‌الله مکارم شیرازی آزاد شد

خودنویس: آیت‌الله مکارم شیرازی در گفت‌وگوی کوتاهی با فالس‌نیوز اظهار داشتند که به شدت تحت تاثیر مقاله‌ی اخیر آقای حسن یوسفی اشکوری در سایت جرس قرار گرفته‌اند و دچار چنان دگرگونی شده‌اند که نظیرش تنها در عارفان بزرگ مشاهده شده است

به گزارش فالس‌نیوز دکتر علی‌اصغر غروی٬ که به خاطر نوشتن مقاله‌ای با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» در روزنامه بهار بازداشت شده بود٬ عصر امروز با پا ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍درمیانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی آزاد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در گفت‌وگوی کوتاهی با فالس‌نیوز اظهار داشتند که به شدت تحت تاثیر مقاله‌ی اخیر آقای حسن یوسفی اشکوری در سایت «جرس» قرار گرفته‌اند و دچار چنان دگرگونی شده‌اند که نظیرش تنها در عارفان بزرگ مشاهده شده است. ایشان بعد از خواندن مقاله‌ی جناب اشکوری صیحه‌ای بلند کشیده‌اند [لطفا با شیهه کشیدن اشتباه نشود حوصله‌ی دردسر نداریم] و عمامه بر زمین کوبیده‌اند و گفته‌اند اگر لازم باشد رختخوابم را جلوی دروازه‌ی اوین پهن می‌کنم تا جناب غروی از زندان بیرون بیاید.

مقاله‌ی آقای اشکوری که در سایت «جرس» منتشر شده است «روزنامه‌نگاری که مفتی شد» نام دارد. آقای اشکوری در این مقاله به فعالیت‌های مطبوعاتی آقای مکارم شیرازی در مجله‌ی «درس‌هایی از مکتب اسلام» در دوران پیش از انقلاب اشاره کرده‌اند و اظهار تعجب فرموده‌اند که چطور شد کسی که خودش دست به قلم داشت این‌طوری قلم یک دین‌پژوه را می‌شکند.

آیت‌الله مکارم با لبخند اظهار داشتند که در ابتدا تصور کرده‌اند مقاله مزبور٬ «روزنامه نگاری که مقنی شد» نام دارد و می‌خواسته‌اند حکم ارتداد آقای اشکوری را صادر کنند ولی وقتی دیده‌اند آن کلمه «مفتی» بوده و نه «مقنی» دچار دگرگونی احوال شده‌اند و به خود گفته‌اند این چه کاری‌ست می‌کنی مکارم؟ و بعد از مشورت با منزل تصمیم گرفته‌اند به آزادی آقای غروی اقدام نمایند.

پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده تغییرات چشم‌گیری در نحوه‌ی عمل‌کرد آقایان جنتی و خامنه‌ای نیز مشاهده شود. آقای جنتی که اخیرا گفته‌اند: «حتی اگر در اقلیت باشیم باید نظام را حفظ کنیم» احتمالا تحت تاثیر مقاله‌ی آقای حسین کبیر با عنوان استراتژی امام حسین در مواجهه با قدرت سیاسی قرار خواهند گرفت و تغییرات اساسی در شیوه‌ی عمل شورای نگهبان خواهند داد.

اخبار بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد./

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates