27.01.2013

اعتراض فائزه هاشمی به نصب دوربین در حمام بند زنان اوین

دویچه‌وله: غلامعلی ریاحی وکیل فائزه هاشمی می‌گوید که بر خلاف سخنان صفر نعیمی ‌زر، یکی از نمایندگان مجلس بازدید کننده از زندان اوین، اعتراض موکل ‌به نصب دوربین در حمام بند زنان بوده نه کیفیت غذای زندان.

روز شنبه هفتم بهمن (۲۶ ژانویه) غلامعلی ریاحی، به نقل از فائزه هاشمی در گفت‌وگو با روزنامه شرق سخنان صفر نعیمی‌ زر نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی را در مورد شرایط زندان اوین و اظهارات زندانیان تکذیب کرد.

پیش‌تر نیز محسن میردامادی، دبیرکل حزب مشارکت ایران که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند بخش‌های از اظهارات این نماینده مجلس را نادرست خوانده بود. صفر نعیمی یکی از سه نماینده مجلس بود که هفته گذشته از زندان اوین بازدید کردند.

به گفته فائزه هاشمی، وی به عنوان نماینده بند زنان در جریان بازدید نمایندگان مجلس از این بند اعتراض و مطلبی در مورد غذای زندان عنوان نکرده است. این زندانی سیاسی تصریح می‌کند که با توجه به اینکه زندانیان با دریافت مواد غذایی اولیه، اقدام به طبخ غذا می‌کنند، این اعتراض موضوعیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اتهامات جدید و سه هفته زندان انفرادی برای فائزه هاشمی
فائزه هاشمی با اتهاماتی جدیدی از جمله توهین به رهبر جمهوری اسلامی روبرو است فائزه هاشمی با اتهاماتی جدیدی از جمله توهین به رهبر جمهوری اسلامی روبرو است

بر اساس این گزارش، اعتراض فائزه هاشمی در دیدار با نمایندگان مجلس در زندان اوین به نصب دوربین در محل‌هایی نظیر حمام زنان بوده است. وی همچنین با رد استدلال مسوولان که مدعی هستند این فیلم‌ها توسط زنان مشاهده می‌شود، این موضوع را غیرقابل قبول خوانده بود.

وکیل فائزه هاشمی همچنین به نقل از وی تصریح کرد: «با توجه به نحوه موضع‌گیری آقای نعیمی که بدون شنیدن گفتاری از من درخصوص اعتراض به غذای زندان اعلام کرده که قبل از زندان من از نوع غذای دیگری استفاده می‌کردم و خواسته از این نتیجه بگیرد که قبل از زندان فائزه هاشمی زندگی اشرافی و نوع غذای ویژه‌ای داشته است».

فائزه هاشمی که دومین دختر اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، سابقه‌ی نمایندگی در مجلس پنجم را در کارنامه سیاسی خود دارد. این فعال سیاسی در دهمین انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از میرحسین موسوی حمایت می‌کرد و در اعتراضات خیابانی نیز حضور داشت.

وی ۱۳ دی ماه ۱۳۹۰ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی به شش ماه حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد. به تازگی نیز برای این زندانی سیاسی به اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی پرونده‌ جدیدی تشکیل شده است.

اعتراض از زندان به “اظهارات کذب” نماینده مجلس

پیش‌تر محسن میردامادی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ششم و دبیرکل جبهه مشارکت اسلامی که در اوین زندانی است، در نامه‌ای خطاب به نمایندگان بازدیدکننده از زندان اوین، اظهارات صفر نعیمی‌زر یکی از اعضای این گروه را “کذب” و از پیش طراحی شده خواند.
محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت ایران و نماینده سابق مجلس در جلسات یکی از دادگاه‌های پس از انتخابات ۱۳۸۸ محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت ایران و نماینده سابق مجلس در جلسات یکی از دادگاه‌های پس از انتخابات ۱۳۸۸

میردامادی در نامه خود نوشت: «گویا برای برخی از نمایندگان اصولا مصاحبه کردن بیش‌از یافته‌های بازدید اهمیت داشته و احتمالا قبل از بازدید از زندان برای آن‌ها مشخص شده بود که بعد از بازدید چه باید بگویند».

بیشتر بخوانید: اعتراض میردامادی به نمایندگان بازدیدکننده از اوین

این زندانی سیاسی با اشاره به مصاحبه این نماینده مجلس با روزنامه بهار ‌نوشت: «نماینده‌ای که اصولا نمی‌دانم در آن نشست حضور داشته یا نه، در مصاحبه‌ای با روزنامه بهار مورخ سه‌شنبه ۳ بهمن مطالبی مطلقا کذب از قول اینجانب و آقای علیرضا بهشتی، که در آن نشست هیچ صحبت نکرد، بیان کرده است».

دبیرکل جبهه مشارکت اسلامی افزود که در دیدار با اعضای کمیته امنیت تنها مطالبی درباره دستگیری‌های خلاف قانون پس از انتخابات ۱۳۸۸، محروم کردن بازداشت‌شدگان از حقوق قانونی، نقش اصلی بازجویان در احکام صادره، فشارهای جسمی و روحی بر بعضی افراد بند ۳۵۰ و عدم تامین حداقل امکانات معمول و متعارف زندان‌ها برای زندانیان سیاسی بیان کرده است.

میردامادی با انتقاد از این که صفر نعیمی‌زر از زندان اوین به‌عنوان “هتل اوین” نام برده نوشته است: «اگر زندان اوین برای ایشان این‌گونه جذابیت داشته، مناسب است مدتی در این هتل زندگی کنند تا زوایای پنهان آن را بهتر بشناسند».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates