08.01.2014

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران خبر داد: بی‌توجهی به چهار خط قرمز نظام در سند ژنو

دیگربان: عبدالعلی گواهی٬ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران از تعطیلی تمام برنامه‌های خصوصی و عمومی علی خامنه‌ای در زمان برگزاری مذاکرات هسته‌ای در ژنو خبر داد و گفته در سند «ژنو» به چهار خط قرمز نظام بی‌توجهی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه (۱۸ دی) سایت سپاه استان تهران٬ آقای گواهی این مطلب را در جلسه «آگاه سازی سیاسی» خانواده‌های وزارت دفاع بیان کرده است.

وی گفته که آمریکا با برنامه‌ریزی «عمیقی» وارد این مذاکرات شده بود در حالی که تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی «مانند آن‌ها» عمل نکرد.

گواهی افزوده در تفاهم‌نامه ژنو به موضوع «عدم تعلیق غنی‌سازی اورانیون» و «پابرجا بودن عزت و عظمت جمهوری اسلامی» به طور جدی پرداخته نشده است.

وی همچنین افزوده در این تفاهم‌نامه به «قابل بازگشت بودن توافق نامه» و «عدم تعطیلی مراکز هسته‌ای ایران» هم اشاره مشخصی نشده است.

گواهی افزوده که این چهار مورد از «خط قرمز‌های» جمهوری اسلامی هستند.

اظهارات این روحانی محافظه‌کار در شرایطی بیان می‌شود که برخی نمایندگان مجلس در ۱۰ روز گذشته گفته‌اند علی خامنه‌ای از برخی مفاد تفاهم‌نامه ژنو راضی نیست.

براساس گزارش‌ها آقای خامنه‌ای با تذکر به روحانی از وی خواسته تا تیم مذاکره کننده هسته‌ای را قوی‌تر کند.

هفته‌نامه «۹ دی» هم در شماره این هفته خود نوشته مدیریت مذاکرات هسته‌ای در پی این تفاهم‌نامه و نارضایتی رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است.

دولت حسن روحانی همچنان درباره این گزارش‌ها و انتشار اخباری مبنی بر تشکیل «هیات نظارت» بر تیم مذاکره کننده هسته‌ای سکوت اختیار کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates